یک تهیه‌کننده سینما معتقد است که نمی‌توان با نادیده گرفتن سینما تعداد زیادی از افراد که کاری جز همین حرفه بلد نیستند و بسیاری از مشاغل دیگر را تعطیل کرد و به آن‌ها گفت که باید شغل دیگری پس از این همه سال انتخاب کنند.  جلیل شعبانی در گفتگو با ایلنا، افزود: مدیران فرهنگی باید به شدت از سینماگران و افرادی که دغدغه‌مند هستند و می‌خواهند برای آگاه‌سازی جامعه و به خصوص نسل جدید فیلم بسازند، حمایت کنند. متأسفانه این مسئله که فرهنگ باید حداقل در اولویت‌های سوم و چهارم باشد، هیچ‌گاه مدنظر دولت و مسئولان کشور نبوده است. من می‌پذیرم که در شرایط حاضر اقتصاد باید در اولویت اول مسائل باشد اما فرهنگ و هنر هم نباید در رده‌های دهم و یازدهم قرار بگیرد.

این تهیه‌کننده در ادامه تأکید کرد: عده زیادی از اهالی سینما زندگی‌شان از این طریق می‌گذرد و سینما باعث ایجاد مشاغل زیادی برای دیگر افراد در دیگر حرفه‌ها نیز می‌شود. وقتی یک فیلم در مرحله تولید قرار می‌گیرد، حتی افرادی در شغل نجاری، ساختمان‌سازی، طراحان دکور، راننده، آشپز و... هم سرکار می‌روند. نمی‌توان با نادیده گرفتن سینما تعداد زیادی از افراد را که کاری جز همین حرفه بلد نیستند و بسیاری از مشاغل دیگر را تعطیل کرد و به آن‌ها گفت که باید شغل دیگری پس از این همه سال انتخاب کنند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: در کشور ما هر کس که داد می‌زند به او بیشتر توجه می‌شود ولی هر کس که سرش را پایین می‌اندازد به او توجهی نمی‌شود. مسئولان فرهنگی باید بدانند که صرفاً به کسی که اعتراض می‌کند توجه نداشته باشند و اگر کسی مسیر خود را می‌رود بهتر است به او هم توجه شود تا بتواند موفق عمل کند و به درستی پیش برود.