وزیر ارشاد در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره این‌که حال و هوای جشنواره فجر را چطور دیده است، اظهار کرد: همه تحلیل‌گران و کسانی که مسائل سینمای ایرانی را دنبال می‌کنند، اذعان دارند امسال جشنواره فیلم فجر با رونق بسی بیشتر از سال‌های گذشته در حال برگزاری است؛ ما هم توجه ویژه رسانه‌های گروهی را داشتیم، هم مباحث داغ همیشگی در نقد و تحلیل فیلم‌ها را و هم استقبال بسیار خوب مردم را.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی خاطرنشان کرد: نمایش فیلم در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نیز آغاز شده، تصاویری که گزارش می‌شود، نشان‌دهنده استقبال پرشور در مراکز استان‌ها است که جای بسی خوشوقتی دارد. فضای گفت‌وگو و مباحثه در جشنواره داغ است. خوشحالیم که اهالی هنر و سینما در جشن بهاره فرهنگ و هنر کشور این‌طور با نشاط در صحنه حضور دارند.

او با بیان این‌که عدالت فرهنگی را در جامعه داریم، بیان کرد: روزی که کارم را در وزارتخانه شروع کردم، گفتم مسئله خوشایندی نیست که اکثر قریب به اتفاق فیلم‌ها در تهران تصویربرداری و اجرا می‌شود. ما ایران عظیم، بزرگ و سرافراز داریم که جابه‌جایی، این امکان را دارد که محل رشد هنرمندان و ایفای نقش‌ها باشد بنابراین در حوزه تولید این اتفاق افتاده و بخش مهمی از تولیدات ناظر بر مناطق مختلف کشور است.

اسماعیلی ادامه داد: امید، اخلاق و آگاهی‌بخشی که شعار اصلی جشنواره بود در قریب به اتفاق فیلم‌ها رعایت شده است. در عین حال به تولید دامن زدیم، امسال تولیدات خوبی داریم، مراکز عمده ما، فیلم تولید کردند که بخشی به جشنواره‌ها نرسید. برای سال آینده، سال بسیار پررونقی را پیش بینی می‌کنیم. این بهار سینمای ایران است، این‌که ۲۴ فیلم به داوری رسیدند و رقابت‌های نزدیک داریم. این همه کار مجوز گرفتند و دارند تولید می‌شود.

او با بیان این‌که تعداد قابل توجهی از فیلم‌ها را دیده است، در ادامه در ارزیابی‌اش گفت: بیش از توقعات من بود. نه من، بلکه دوستان خبره و کارشناسی خبر از اتفاق جدید در سینما خبر می‌دهند و می‌گویند ریل سینما به سمت اقتضائات اصلی جامعه ایران تغییر پیدا کرده است. این دستاورد مهم فرزندان هنری کشور است.

وزیر اشاد خاطرنشان کرد: از جمله صحبت‌هایی که از من شنیده‌اند، این بود که قرار است، ریل سینما به سمت پاسخگویی و انعکاس مسائل اصلی و واقعیات جامعه ایران تغییر بکند و همکاران خبره گزارش دادند الحمدلله این اتفاق افتاده است.

وزیر ارشاد گفت: با سینمای چین و روسیه وارد مذاکره شده‌ایم. چین ۸۳ هزار سالن سینما دارد که سالی حداکثر ۳۰ فیلم می‌پذیرد، ما داریم مذاکره می‌کنیم و اگر یک فیلم را برای اکران در سال اول بپذیرد، ببینید چه اتفاقی می‌افتد و چه درآمدزایی خواهیم داشت.