رئیس سازمان سینمایی درباره واگذاری «ساترا» به سازمان صدا و سیما گفت: واگذاری «ساترا» به صداوسیما در نتیجه اشتباهات عملکردی تهیه‌کنندگان صورت گرفت و نباید به این سازمان واگذار می‌شد.به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در نشست مشترک هیئت مدیره، مدیرعامل، رؤسا و نمایندگان اصناف خانه سینما، افزود:  «ساترا» بدون شک ظرفیت جدیدی برای سینمای ایران بود که به دلیل زیاده‌روی برخی از افراد از دست رفت البته این موضوع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده شده و در آنجا قابل پیگیری است.

از صنوفی که کار سیاسی می‌کنند حمایت نمی‌کنیم

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد که از صنوفی که کار سیاسی می‌کنند و نه صنفی حمایت نمی‌کنیم زیرا وظیفه ما در سازمان سینمایی حمایت از اصنافی است که در جهت راهبرد صنفی و سینمایی فعال می‌کنند.خزاعی گفت: برخی به اسم کار صنفی با انگیزه‌های گوناگون دوست دارند کار سیاسی کنند. طبیعی است چوب بی‌تدبیری این افراد معدود را سینما می‌خورد. حاشیه سازی‌های جورواجور و بیانیه نویسی‌ها و خوداظهاری‌های بعضی‌ها، فضا و ذهینتی را ایجاد می‌کند که طیف‌های مختلف اجتماعی نگاهی دیگر به جامعه سینمایی و صنفی داشته باشند.رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: به دلیل ورود بسیاری از نهادها و تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای آن‌ها سینما با چالش‌هایی روبرو بوده و هست. برای این که حقوق سینماگران پایمال نشود بارها با بسیاری از این نهادها گفتگو کردیم. تاکید می‌کنم که ما تا آخر پای فیلم‌هایی که از ما مجوز دریافت کرده باشند، ایستاده‌ایم.

رابطه بین سازمان سینمایی

و خانه سینما عمیق است

رئیس سازمان سینمایی گفت: من به عنوان یک سینماگر، مدیریت سینما را پذیرفتم تا بتوانیم راحت‌تر به خواسته‌های خانواده سینما برسیم. این فرصت فرصت خوبی است تا با هم به گفتگو بنشینیم و مشکلات را حل کنیم. خوشبختانه در دولت هم آمادگی، زمینه و زیرساخت‌ها موجود است. تنها نیاز است که ما این خواسته‌ها را تبدیل به لوایح اجرایی کنیم تا بتوانیم آن‌ها را پیگیری کنیم. از همان روزهای اول به دلیل اهمیت و احترامی که برای صنوف قائل بودم رابطی را میان سازمان و خانه سینما قرار داده‌ام تا بتوانیم تقریباً به صورت روزانه با اصناف مختلف در ارتباط باشیم.

وی اضافه کرد: ما به صنوف قدرتمند نیاز داریم. صنوف باید پیگیر مطالبات صنفی و تخصصی باشند. ما از صنوفی که کار سیاسی می‌کنند و نه صنفی حمایت نمی‌کنیم. وظیفه ما در سازمان سینمایی حمایت از اصنافی است که در جهت راهبرد صنفی و سینمایی فعال هستند، نه صنوفی که با انگیزه‌های سیاسی و منافع غیرصنفی تلاش می‌کنند.

جنبش me too امنیت شغلی و روانی بسیاری از سینماگران را دچار خطر کرد

وی اضافه کرد: درست زمانی که ما باید نگرش اذهان‌عمومی و مسئولین را نسبت به سینما درست کنیم به یکباره جنبش me too راه می‌افتد که امنیت شغلی و روانی و آبروی اجتماعی و خانوادگی بسیاری از سینماگران را دچار خطر کرده است. هنوز این مشکل حل نشده از طرف چند تا سینماگر بیانیه تند سیاسی منتشر می‌شود و همه این اتفاق‌ها امنیت روانی مدیریت را هم از سینما می‌گیرد. معتقدم این حاشیه‌ها راهبردها را قفل می‌کند و ضررش را خود سینما می‌بیند. اگر حواشی را کنار بگذاریم با تعامل و تکامل به رشد و رونق سینما می‌رسیم.