نمایشگاه «نغمه مانا» برای زنده‌یاد محمدرضا شجریان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش  روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آیین گشایش نمایشگاه «نغمه مانا» همراه با نکوداشت زنده‌یاد محمدرضا شجریان با حضور چهره‌های برجسته حوزه موسیقی و فرهنگ و هنر در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مجید  رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران گفت: به همه استادان و هنرمندان خوشامد می‌گویم. نمایشگاه «نغمه مانا» به بهانه نکوداشت خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان برگزار شده است. او به معنای واقعی ذوالفنون بود هم در موسیقی، هم در آواز و شناخت شعر و ادبیات. او نقشی جدی در احیای شعر پارسی، کهن و حتی سپید و در خوشنویسی نیز مهارت داشتند. استاد در قرائت قرآن کریم نیز بسیار لحن زیبایی داشت. هیچ وقت خود نمی‌پذیرفت مسئولیتی را در سمتی قبول کند و بر این نکته استاد امیرخانی صحه می‌گذارند اما همواره به عنوان مشاور عالی در کنار خانه هنرمندان بودند و کمک کردند تا اینجا مامنی برای هنرمندان باشد.وی خاطرنشان کرد: از افتخارات خانه هنرمندان ایران این است که استاد شجریان دو بار در این محل کارگاه تخصصی و نمایشگاه داشته‌اند. ملت ایران قدرشناس هنر است و استاد شجریان علاقه خود را به تاریخ فرهنگ و هنر ایران ثابت کرده‌اند. استاد شجریان به گل و گیاه علاقه زیادی داشتند و به نظرم گویی این هنرمند بزرگ بعد از درگذشت تازه شکفته شدند.

بنابراین گزارش، این نمایشگاه شامل ۷۹ پوستر، ۲۷ نشانه و نشانه‌نوشته و ۲۱ تابلوی نفیس از هنرمندان عضو انجمن‌ خوشنویسان ایران با همراهی انجمن خوشنویسان ایران و خانه موسیقی ایران است که در خانه هنرمندان ایران گشایش یافته است.همایون شجریان، حسین علیزاده، سهیل محمودی، غلامحسین امیرخانی، حمیدرضا نوربخش، علی دهکردی، مجید رجبی‌معمار، اسرافیل شیرچی، علی بوستان، هوشنگ اردلان، مظفر شفیعی، علی جهاندار، بردیا صدرنوری، محسن سلیمانی و... در این مراسم حضور داشتند.