آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه ٢ آبان ماه در باغ موزه وزیری برگزار شد و طبق اعلام معاون امور هنری وزارت ارشاد، قرار شد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان برپا شود.

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، سپس دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد موسیقایی در شهر کرمان بیان کرد: «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» کلید وصل ما بود و این جشنواره فصلی بود در روییدن و تجلی تنوع اقوام ارزشمند ایران و برخود وظیفه می دانم از همه کسانی که در این دوره پر افتخار دست یاری دادند کمال تشکر را داشته باشم.

محمدعلی مرآتی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره موسیقی نواحی در تهران و کرمان توضیح داد: این جشنواره غیر رقابتی اما منسجم در انتخاب ها بر اساس محورهای سنت، اصالت، آفرینش های درون قومی و برون قومی در یک رنگین کمان موسیقایی نظم و تحقق یافت.مرآتی درباره نحوه انتخاب گروه‌های شرکت‌کننده در این دوره گفت: معیار ما در این دوره دعوت از هنرمندان نخبه وکمتر دیده شده، نسل جوان و نوجوان که ادامه دهندگان مسیر موسیقی اقوام خودبوده اند، بوده استسرنانوازی احسان عبدی‌پور در ادامه مراسم فضای متفاوتی ایجاد کرد. سپس مراسم تجلیل از دو هنرمند شاخص موسیقی کرمان با حضور مدیران فرهنگی از کرمان و تهران صورت گرفت. پیروز ارجمند و فواد توحیدی دو هنرمندی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

سپس نوبت اجرای عاشق علی از آذربایجان رسید. اجرای موسیقی اساتید و پیشکسوتان بخش دیگر مراسم بود و در نهایت از خان‌محمد آدینه‌پور، خداداد زنگشاهی، قدرت‌الله فتحی، عاشیق حسن اسکندری، هوشنگ کردستانی، محمد شکارچی و بهرام مهربخش در قالب هنرمندان فعال موسیقی نواحی ایران قدردانی شد.