کتاب عکس‌های امرالله فرهادی از دیوارنوشته‌های انقلاب در تهران عصر سه‌شنبه ۲۷ مهرماه در موزه هنر‌های معاصر تهران رونمایی شد. به گزارش هنرآنلاین، در آیین رونمایی کتاب محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ایوبی دبیر کمیسیون ملی یونسکو - ایران، احسان آقایی رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران، یونس شکرخواه، مجید عباسی، محسن حسینی و جمعی از چهر‌ه‌های فرهنگی حضور داشتند.

احسان آقایی، رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران ضمن خیر مقدم به حاضران گفت:‌امیدوارم از کتاب امرالله فرهادی لذت ببرید. یونس شکرخواه، استاد ارتباطات گفت: مطمئنم که این کتاب به زودی ترجمه خواهد شد. فقط کافی است تا به دست اهلش برسد. به سهم خودم خوشحال هستم که در این کتاب نقش کوچکی داشته‌ام. شکرخواه یادداشتی را در کتای دیوار‌ها سخن می‌گویند نوشته است.

حجت الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، کتاب «دیوار‌ها سخن می‌گویند»، را یک اثر هنری خواند و گفت: قبل از اینکه از استاد فرهادی تجلیل کنم، باید از مرحوم بهمن بیگی تشکر کنیم که در روزگاری که آموزش وضعیت خوبی نداشت، به دنبال استعداد‌هایی نظیر استاد فرهادی می‌گشت و ما امروز از وجود این مرد نازنین بهره‌مند هستیم.

چقدر حسرت بخوریم که چون آموزش در اولویت نخست ما نبود، چند فرهادی در این سرزمین گوهرخیز و پهناور از دست دادیم. اگر آن‌ها هم شناسایی می‌شدند، امروز این گنجینه ما خیلی متفاوت بود و آسمان ما ستاره‌های بیشتری می‌داشت.

امرالله فرهادی گفت در پایان این رونمایی گفت: احساس می‌کنم تا به امروز درک درستی از خوشبختی داشته‌ام چون همیشه نصیب من انسان‌های والایی بودند که از بنده کوچک به این صورت صحبت می‌کنند و واقعاً از شما ممنون هستم. خوشبختیِ دیگر من به خانواده‌ام برمی‌گردد که بعد از فاجعه کرونا که تا نزدیک به مرگ رفتم، همچنان نگهدار من هستند. این کتاب منتشر نمی‌شد مگر به لطف مجید عباسی دقیق که گاهی اوقات می‌ترسیدم با این همه دقت با تو کارکنم.

پایان بخش این برنامه رونمایی کتاب دیوار‌ها سخن می‌گویند عکس‌های امرالله فرهادی از دیوارنوشته‌ها در انقلاب در تهران سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ بود.