آرزو احمدزاده

در بند 6 اهداف وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چنین ذکر شده است: «شناسایی، پژوهش و مستندسازی، معرفی، آموزش و ترویج حفاظت، احیا و بهره‌برداری خردمندانه از میراث فرهنگی (ملموس و غیرملموس)، طبیعی، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشور».  

جناب آقای ضرغامی، حفظ میراث فرهنگی که شناسنامه این مرز و بوم به شمار می‌آیند از وظایف اصلی وزارتخانه‌ای است که شما تصدی آن ‌را به‌عهده دارید. اما سخنان اخیرتان در سفر به شیراز گویای دغدغه‌مندی‌تان نسبت به کشاورزی و آب‌رسانی زمین‌های اطراف پاسارگاد بود تا حفظ مجموعه میراث جهانی پاسارگاد. از این سخن شما که :«همه جای استان فارس در خصوص ساخت و ساز در بخش حریم‌ها دچار مشکل است، مردم پاسارگارد به دلیل مقبره کوروش نمی‌توانند کشاورزی کنند و چاه بزنند. باید این مشکلات برطرف شود و قوانین حریم‌ها مقداری انقباض پیدا کند.» چنین برمی‌آید که گویی لباس وزارتخانه میراث فرهنگی را از تن بیرون آورده و در قالب وزیر کشاورزی ظاهر شده‌اید.

جناب وزیر محترم میراث فرهنگی، میراث و تاریخ این مرز و بوم که به دست شما سپرده شده ‌است تا به امروز روی تخریب و نابودی زیاد به خود دیده است، اگر سازنده نیستید لطفا تخریب‌چی نباشید. حفاظت کنید از آنچه به شما سپرده‌اند.