رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اعلام کرد: همه ساله از ۱۲ تا ۱۸ مهر برنامه‌هایی به مناسبت گرامیداشت هفته تهران برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل همزمانی با ایام سوگواری ماه صفر، بیشتر آنها به بعد از پایان ایام سوگواری موکول و از روز شنبه اجرایی شد.

مهرشاد کاظمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رونمایی از «گاهشمار یکصد سال گردشگری تهران» گفت: در این گاهشمار تمام وقایع مرتبط با گردشگری از سال ۱۳۰۰ خورشیدی تاکنون به صورت روزشمار گردآوری شده و طی روزهای آتی رونمایی می‌شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران افزود: مناطق ۲۲گانه پایتخت نیز به مناسبت هفته تهران، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیدند که عمدتا در فضای مجازی و به صورت وبینار و تورهای گردشگری و فوتوواک به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود. در همین راستا ویژه‌نامه «روایت تهران(قصه ونک تا اختیاریه)» با هدف معرفی اماکن و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری منطقه ۳ به مناسبت روز تهران منتشر شد و از طریق نشانی

 http://visit.tehran.ir/    قابل دسترس است و در عین حال ویژه‌نامه «روایت تهران(جاده قدیم شمیران)» نیز منتشر می‌شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: برنامه فتوواک(تور گردشگری عکاسی از جاذبه‌های تاریخی) ۲۳ مهر ساعت ۱۰ از میدان منیریه تا موزه حکمت و فلسفه، تورهای گردشگری حکمت و فلسفه ۲۲ و ۲۳مهر از ساعت ۱۰ تا ۱۶، تور گردشگری پیاده‌روی ۲۲ مهر ساعت ۱۰ از میدان منیریه تا میدان راه‌آهن برگزار می‌شود.