نمایشگاه آثار پانته‌آ رحمانی با عنوان «در حیرت پرنده» در گالری اعتماد برگزار شد. به گزارش هنرآنلاین، رحمانی در این مجموعه آثار نقاشی، طراحی و حجم را به نمایش گذاشت که منتخبی از دوره‌های مختلف کاری اوست. انسان، پرنده و طبیعت موضوع اصلی کارهای رحمانی هستند که هرکدام به صورت مجزا و یا در کنار یکدیگر ، یک اثر هنری را شکل داده‌اند.

انسان در این آثار چند موقعیت مشخص دارد. در بعضی از نقاشی‌ها آدم‌هایی را می‌بینیم که در حال شنا در دریا هستند، اما مشخص نیست که برای تفریح به دریا رفته‌اند یا بر اثر سانحه‌ای مانند غرق شدن کشتی به آب افتاده‌اند. در این چهره‌ها نشانی از شادی دیده نمی‌شود و شاید همین موضوع به همراه بدن‌هایی که در ساحل دیده می‌شوند، حدس دوم را تقویت کند و یادآور غرق شدن قایق‌های مهاجران باشد. دریا و آدم‌ها با لکه‌های رنگ و خطوط اکسپرسیو به نمایش درآمده و عدم پرداخت جزییات باعث شده است پیوندی میان آب و آدم به وجود آید. در نقاشی‌های رحمانی استفاده از رنگ‌های رقیق و سرد و خاکستری، فضایی خیالی به وجود آورده است. زمینه‌های خالی که با تاش‌های رنگی پوشیده شده‌اند بیش از پیش سوژه را از واقعیت جدا کرده و آن را به عالم خیال می‌برند. این تصاویر که از ذهن نقاش یا از جهانی دیگر به عینیت درآمده‌اند، با وجود تفاوت‌هایی که دارند، دارای پیوستگی و ارتباط معنایی هستند و مخاطب را با دنیای شخصی و تجربیات او روبه‌رو می‌کنند.

رحمانی در مجسمه‌ها نیز همین مسیر را در پیش گرفته و سوژه‌های قبلی خود را به صورت حجم‌هایی با شکل و شمایلی متفاوت ساخته است.  آدم‌ها و پرندگان به صورت ترکیب بی‌شمار شبکه‌های منظم دیده می‌شوند و کنار هم نشستن این شبکه‌های توخالی است که فرمی نه چندان واقع‌گرایانه را برای آن‌ها به وجود آورده است.