نمایشگاه آثار عاطفه نام‌آور با عنوان «سر پرنده» در گالری این جا برپاست. نام‌آور در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه این مجموعه شامل ۱۶ تابلو است گفت: از ابتدای سال ۹۹ کار روی این مجموعه را آغاز کردم و چندی پیش به پایان رسید.

آثارم طراحی‌های روی بوم هستند که بخش‌هایی از آن‌ها با رنگ‌روغن رنگ شده‌اند و بخش‌هایی به صورت طراحی سیاه و سفید باقی مانده است.  نام‌آور ادامه داد: این کارها تأثیر گرفته از آثار بیژن نجدی است و سعی کردم آن فضای شاعرانه که در آثار او هست را با فیگور، طبیعت بی‌جان و... به تصویر درآورم. علاوه بر این دوست داشتم در کارهایم صحنه‌های نمایشی داشته باشم که در آن ارتباط آدم‌ها با یکدیگر و کنش‌های آنها دیده شود و داستانی در این صحنه نمایشی تعریف شود. او درباره شیوه کاری خود گفت: قبلا هم این تکنیک را داشتم یعنی طراحی ‌کرده و بعد قسمت‌هایی که لازم بود را رنگ می‌کردم.

اما در این مجموعه چون فضاسازی نسبت به کارهای قبلی‌ام متفاوت است، فیگورها، سوژه‌ها و فضای اطراف ارتباط زیادی از نظر ترکیب بندی، ساختار و رنگ دارند. بر اساس داستان‌ها بیشتر از رنگ‌های گرم و روشن استفاده کردم زیرا موضوع کارها جریان زندگی بود.

نام‌آور ادامه داد: حضور انسان در این آثار پر رنگ است چون تحت تاثیر نوشته‌های نجدی به ارتباط میان انسان‌ها، سرنوشتی که هر انسان دارد و تلاش او برای زندگی توجه داشتم. اما بعضی اوقات حضور انسان را به فضایی که در آن قرار گرفته و اشیایی که در آن فضا وجود دارد منوط کردم. انگار آن اشیا وجود آن انسان را تعریف می‌کنند و کامل کننده اتفاقات زندگی او هستند.