در جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی؛ شرکت‌کنندگان بر اینکه در دوره جدید جشنواره، وجوه افتراق‌ موسیقی نواحی بررسی شود؛ تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه که به صورت آنلاین برگزار شد، محمدعلی مرآتی درخصوص ژانر محور بودن جشنواره موسیقی نواحی اظهار داشت: من فکر می‌کنم جشنواره باید به سمتی حرکت کند که بتواند تبدیل به یک رسانه‌ای شود تا بیان‌های مختلف موسیقی در این جشنواره امکان بروز و ظهور پیدا کنند چون ما اگر بیاییم کانال ورودی را محدود کنیم عملاً راه رصد کردن یک سری اتفاقات موسیقی که در این مناطق وجود دارد را هم می‌بندیم. من فکر می‌کنم اگر به یک مفهوم وسیع‌تری برسیم که بتواند جذب حداکثری داشته باشد بیشتر می‌توانیم به هدف جشنواره نزدیک شویم.

احمد صدری نیز در ادامه این بحث به مقوله وحدت در کثرت اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر در جشنواره نواحی بر مبنای وحدت‌محور بودن حرکت کردیم ولی ترجیح این است که در دوره جدید جشنواره، وجوه افتراق‌شان بررسی شود.

نرگس ذاکرجعفری نیز عنوان کرد: من هم موافق این هستم که جشنواره را طوری برگزار کنیم تا همه با هر دیدگاهی بتوانند از جشنواره استفاده کنند.

حمید عسگری دیگر عضو شورا بود که در این خصوص صحبت کرد و گفت: به نظر می‌رسد جمع با مسئله تنوع توافق دارد. فکر می‌کنم خود تنوع می‌تواند یکپارچگی یک کشور را نشان بدهد. کثرت در وحدت اینجا نمود پیدا می‌کند.