همزمان با موج جدید کرونا در کشور که به تعطیلی تمام بسیاری از مشاغل منجر شده، درخواست‌ها برای تغییر کاربری سینماها نیز افزایش یافته چرا که گویا شکست اکران نوروزی وضعیت سینماها را وخیم‌تر کرده است. سال گذشته خبرهایی از تعطیلی و تغییر کاربری چند سینمای قدیمی و خاطره برانگیز تهران منتشر شد و در تمام ماه‌هایی که سینماها اجازه فعالیت نداشتند بر ایمن بودن شرایط و رعایت پروتکل‌ها در سالن‌ها تاکید می‌شد تا شاید مجوز باز شدن سینما، سالن‌دارها را از ورشکستگی نجات دهد، اما حالا  در ابتدای سال 1400 که دوباره سینماها تعطیل شده‌اند، خبر می‌رسد متقاضیان تغییر کاربری سالن‌های سینما بیشتر شده‌اند.

در این باره غلامرضا فرجی - نایب رییس انجمن سینماداران - به ایسنا می‌گوید: مالکان سالن‌های سینما در این مقطع کرونایی در شرایط بسیار سخت و دشواری قرار دارند و به دلیل هزینه بسیار بالای نگهداری از سالن‌ها مجبورند به دنبال تغییر کاربری باشند. آن‌ها در شرایط خاص تابع دستورات و همراهی ستاد کرونا بودند ولی با تعطیلات متمادی سینما انگیزه‌های خود را از دست دادند و اگرچه کمک و مساعدت شده ولی کفاف این همه هزینه نیست.

او ادامه می‌دهد: هزینه انرژی، پرسنل، مالیات و بیمه بسیار زیاد است و دولت باید در بخش سرانه فرهنگ برای حفظ سینماهایی که نوستالژی مردم است مساعدت و سینما را به عنوان یکی از عناصر فرهنگی و مکانی که محل سرگرمی و تفریح جمعی خانواده‌ها بوده حمایت کند. به گزارش ایسنا، آذرماه سال قبل حکم تخریب سینما ایران در لاله‌زار سر و صدای زیادی به پا کرد و البته سرانجام این سینمای قدیمی مشخص نشد. سینما بولوار در بولوار کشاورز هم که زمانی یکی از سینماهای مدرن تهران بود، سال گذشته تغییر کاربری پیدا کرد و به مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران تبدیل شد.