مدیرکل موزه‌ها اعلام کرد:‌ موزه‌ها،‌ محوطه‌ها و آثار تاریخی در تعطیلات نوروز یک میلیون و ۲۴۵ هزار بازدیدکننده داشتند و کاخ سعدآباد همانند سال‌های گذشته رکورد بازدیدها را شکست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا کارگر افزود: براساس آمارِ «نفرـ بازدید» مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد در صدر بازدیدهای نوروزی قرار داشت. کاخ گلستان، کاخ نیاوران و حافظیه نیز به ترتیب بیشترین تعداد مراجعه‌کننده را داشتند. به گفته او، موزه‌های استان‌های تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و یزد به ترتیب بیشترین بازدیدکننده را در تعطیلات نوروز داشته‌اند.

کارگر با اشاره به افت بازدید از آثار تاریخی در تعطیلات نوروز، افزود: تعداد بازدید موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در نوروز ١۴٠٠ یک‌هشتم بازدیدهای نوروز ۹۸ بود. نوروز ۹۹ مقایسه نشد، چون موزه‌ها به دنبال همه‌گیری ویروس کرونا تعطیل بودند. او اظهار کرد: برآورد ما این بود که درآمد موزه‌ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ میلیارد تومان باشد که البته روی گردشگر خارجی حساب کرده‌ایم، اما با توجه به بسته بودن مرزها به روی گردشگران خارجی، این درآمد به عدد قابل ملاحظه‌ای نمی‌رسد. در نوروز هم درآمد این بخش در حد صفر بود.