هشتاد و نهمین شماره فصلنامه موسیقی ماهور ویژه پاییز 99 منتشر شد. در این شماره فصلنامه که عکس روی جلد آن نیز به استاد شجریان اختصاص دارد در بخش «یادِ یاران» مطلبی از بابک خضرائى منتشر شده است به یاد محمدرضا شجریان، با عنوان «مساله متناقض نمای شهرت عمومى این استاد فقید در کنار نوع موسیقی نخبه‌پسند او» که به ‌اختصار، مطرح ‌شده و نکته‌هایى را در این خصوص یادآور می‌شود. ضمن آنکه علاوه بر یادداشت فوق، هیات تحریریه نشریه ماهور علت اختصاص عکس روی جلد به استاد شجریان را چنین اعلام داشته است: «در فصل گذشته، یکى از مهم‌ترین چهره‌هاى موسیقى ما در چند دهه اخیر از میان ما رفت. درگذشت محمدرضا شجریان، بى‌تردید، ضایعه‌اى بزرگ براى موسیقى کلاسیک ایرانى است. هیات تحریریه فصلنامه موسیقى ماهور فقدان این هنرمند بزرگ را به همه‌ هم‌میهنان تسلیت می‌گوید.»

در شماره 89 ماهور، سعید کردمافى، در بخش «گفتگو»ی این شماره، مصاحبه‌اى با طارق عبدالله، نوازنده متبحر عود مصرى انجام داده است. در این مصاحبه، تحولات متعدد و چشمگیر عود عربى از اواخر قرن هجدهم میلادى تا دوره معاصر، موردبررسی قرارگرفته است.

بخش «گزارش» این شماره حاوى دو مطلب است. مطلب اول، نوشته سیدحسین میثمى، کتابى با عنوان رهنماى موسیقى، نوشته ک. پرورش، که در سالِ ۱۳۱۷ منتشرشده است را موردتوجه قرار می‌دهد. مطلب دوم، نوشته سپنتا حامدی‌نژاد، به معرفى دست‌نویس کتابى از علینقى وزیرى می‌پردازد که تاکنون منتشرنشده است و از این منظر قابل‌توجه است.

بابک خضرائى، در مقاله بعدى، نقش فاصله‌هاى چهارم و پنجم درست در شکل‌گیرى بستر نغمگى دستگاهها را، در این شماره پى گرفته و در این قسمت به بررسى ساختار دستگاه‌هاى همایون، نوا و ماهور از این منظر پرداخته است.

مدرسه‌هاى موسیقىِ علىاکبر و محمدحسن شهنازى موضوع مقاله بعدى است که محمدرضا شرایلى، با مستندات متعدد، به تاریخچه شکل‌گیرى و فعالیت‌هاى آنها مىپردازد.

شماره 98 فصلنامه ماهور ویژه پاییز 1399به صاحب‌امتیازی موسسه فرهنگی هنری ماهور، به مدیرمسئولی سید محمد موسوی و سردبیری ساسان فاطمی منتشر شده است که هیات تحریریه آن را سید محمد موسوی، بابک خضرائی، آرش محافظ و سعید کُردمافی تشکیل می‌دهند.