اعلام آمادگی شهرداری منطقه 22:

واگذاری زمین به منظور ساخت مدرسه

شهرداری منطقه ۲۲ تهران به سخنان رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مبنی بر «فریزشدن زمین‌هایی با کاربری آموزشی توسط شهرداری» واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، در متن ارسالی شهرداری منطقه ۲۲ آمده است: اگرچه مشخص نیست ریاست سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش چه دوره‌ای از مدیریت شهری را مورد اشاره قرار می‌دهد، اما باید به اطلاع مخاطبین و شهروندان رسانده شود که اولاً زمین‌ها با کاربری آموزشی طبق قانون در طرح تفضیلی ثبت شده است و امکان واگذاری به غیر از سرانه‌های آموزشی وجود ندارد. و از سوی دیگر عوارض آموزش و پرورش هنگام صدور پروانه ساختمان از سوی شهرداری اخذ شده و مستقیماً به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود.

همچنین طی دو نوبت کلیه اراضی شناسایی شده (با مالکین اراضی) به آموزش و پرورش اعلام شده است و طبق اظهارات صریح آقای زینی وند در خبر مورد اشاره، وظیفه شهرداری آماده کردن مقدمات تملک اراضی با کاربری آموزشی برای آموزش و پرورش است نه واگذاری آن.

شایان ذکر است علیرغم صراحت قانون در خصوص وظایف شهرداری، در دوره جدید مدیریت شهری دو  قطعه زمین از سوی شهرداری منطقه ۲۲ به صورت رایگان در جهت افزایش سرانه‌های آموزشی منطقه و رفاه حال ساکنین به آموزش و پرورش واگذار شده است و در صورت ساخت مدارس و درخواست از سوی آموزش و پرورش، شهرداری منطقه آمادگی خود را جهت همکاری و مساعدت برای واگذاری زمین‌های دیگر اعلام می‌دارد.

    


نرخ صدور کارت هوشمند ملی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت با بیان اینکه برای صدور کارت ملی، الزامی به تعویض شناسنامه نیست، گفت: نرخ صدور کارت هوشمند ملی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

به گزارش ایبِنا، علی فلاح افزود: برای صدور کارت ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست مگر اینکه شناسنامه مخدوش، بسیار قدیمی و فاقد عکس باشد. وی اضافه کرد: علاوه بر ۱۵ میلیون نفری که تاکنون برای ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام نکردند، حدود یک و نیم میلیون کارت هوشمند نیز در شبکه دفاتر رسوب کرده است.

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت بر ضرورت دریافت سریعتر این کارت ها از جانب به مردم تاکید کرد و افزود: بیش از  ۱۴۰۰ دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور آمادگی دارد تا افرادی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند در فرصت سه ماه باقی مانده به ثبت نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند. 

وی درباره مشکلات مردم در ثبت اثر انگشت هم اضافه کرد: در زمان اولیه ثبت نام کارت حساسیت دستگاه‌ها با‌توجه به اهمیتی که پایگاه داده در سازمان ثبت احوال داشت بسیار زیاد پیش بینی شده بود اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، روش‌های جایگزینی در نظر گرفته شد. 

دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: با این همه برخی از افراد به علت‌های مختلف اثر انگشت‌شان دچار اشکال است یا دچار قطع عضو هستند که می‌توانند با مراجعه به مراکز ثبت احوال کار نام نویسی را انجام دهند. 

فلاح درباره هزینه صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: نرخ صدور کارت هوشمند ملی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که شامل ۹ هزار تومان حق الزحمه دفاتر پیشخوان دولت، ۲۰ هزار تومان تعرفه دولتی و دو هزار تومان هزینه پست می‌شود.