وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سهم بیمه صندوق بازنشستگی در بیمه‌های تکمیلی ۳۰درصد افزایش پیدا می‌کند، گفت: جلب مشارکت خیرین مهارت‌افزا دنبال خواهد شد.

به گزارش مهر، محمد شریعتمداری در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش گفت: از نزدیک با مشکلات بازنشستگان آشنا هستم به همین دلیل باید تلاش کنیم تا نسبت به حل مشکلات این افراد اقدام کنیم و بر آلام بازنشستگان کشوری و لشگری نیافزاییم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل دستمزدها با تورم همخوانی نداشت اما طی سال‌های اخیر تلاش کردیم تا حدی حقوق‌ها را متناسب کنیم، گفت: طی این سال‌ها حقوق متناسب با تورم افزایش یافته که البته در شرایط مطلوبی نیستیم و باید در بودجه سال آینده اعتباری را ویژه این امر در نظر بگیریم.

شریعتمداری تاکید کرد: اجرای قانون خدمات کشوری که در سال ۸۶ به تصویب رسیده را تکلیف دولت می‌دانیم و تا زمانی که این قانون به طور کامل اجرا نشود، مشکلات حل شدنی نیستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برخی از مشکلات بازنشستگان کشوری به شرایط اقتصادی جامعه، عدم اجرای قانون خدمات کشوری، محدودیت‌ها و درآمدهای نفتی دولت و... بازمی‌گردد اما در مجموع نمی‌توانیم از این حق مسلم عبور کنیم و باید برای آن چاره‌ای بیاندیشیم.

وی گفت: اجرای این قانون و همچنین همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بخشی را در بودجه سال ۹۸ در نظر گرفته‌ایم که اگر اجرای کامل آن مقدور نباشد، طی یک برنامه زمان‌بندی شده به آن خواهیم رسید. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: اموالی که ما در اختیار داریم بیت‌المال نیست و حق‌الناس است و به عنوان وکیل بازنشستگان آنها را اداره می‌کنیم. به همین علت باید با شفافیت کار کنیم.

شریعتمداری گفت: بازنشستگان بدانند که از این پس همه فعالیت‌های اقتصادی در اتاق شیشه‌ای اتفاق می‌افتد و شرکت‌های زیان‌ده نیز طی برنامه زمان‌بندی شده از بدنه صندوق بازنشستگی کشوری جدا می‌شوند و به دارایی تبدیل خواهند شد که سود آن نیز به ذینفعان که همان بازنشستگان هستند، می‌رسد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ادغام کردن هلدینگ‌ها و پنج لایه شدن حقوق‌ها نیز باید اصلاح شود. بنده از میان روسای کانون‌های بازنشستگی، مشاور انتخاب خواهم کرد و در مجموعه هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز نماینده‌ای از بازنشستگان حضور خواهد داشت. شریعتمداری اظهار داشت: اگر مدیری که یک شرکتی را خوب اداره می‌کند حقوق زیادی بگیرد باید آن را به بازنشستگان اعلام کنیم و شفاف‌سازی اعلام شود و در این میان پنهان‌کاری نداریم و چنانچه بازنشستگانی مخالف آن باشند، باید اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه باید صدای بلند نواهای ضعیف در جامعه باشیم، گفت: انضباط مالی و پشگیری از فساد در دستور کارمان قرار دارد و هیچ‌گونه اخوتی با افرادی که تخلف می‌کنند، نداریم و اگر فردی متخلف بود دستش را قطع می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از میان یک میلیون و ۴۲۰هزار بازنشسته کشوری، ۸۳۲هزار و ۳۳۶ نفر آنها یعنی حدود ۶۱.۳درصد بازنشستگان را، بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: تاکنون یک میلیون نفر از بازنشستگان کشوری وام دریافت کرده‌اند که البته رقم آن بالا نیست و باعث خجالت ماست اما در مجموع ۸۲درصد از بازنشستگان آموزش و پرورش حداقل یک بار از این وام‌ها برخوردار شده‌اند.

شریعتمداری به بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا قدم‌هایی برداشته شده که خیلی پروپیمان نیست به همین دلیل قرار شده سهم بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی ۳۰درصد افزایش پیدا کند و این‌گونه شرایط بهتری برای بازنشستگان خواهد بود.