یک موزه آمریکایی، ربات شرکت «سافت‌بانک» را به عنوان راهنما به کار گرفته است.

«موزه هنر اسمیتسونیان» در آمریکا از ربات محبوب شرکت ژاپنی «سافت‌بانک» به عنوان راهنما استفاده می‌کند.

این موزه، ربات سافت‌بانک موسوم به «پپر» را به عنوان راهنمای تور به کار گرفته است و بازدیدکنندگان نیز ارتباط عاطفی خوبی با آن برقرار کرده‌اند.

یک برنامه چندرسانه‌ای روی پپر نصب شده که نقاشی‌ها را به همراه موسیقی نمایش می‌دهد و آنها را برای بازدیدکنندگان تفسیر می‌کند. گفته می‌شود روش جدیدی که برای استفاده از پپر ابداع شده، سرگرم‌کننده و فوق‌العاده است.

در این روش جدید، پپر به پایگاه داده‌ای شامل۵۰ تصویر از مجموعه آثار هنری موزه مجهز شده است. هر تصویر، با پنج حالت خوشحالی، ناراحتی، خنثی، عصبانی و هیجان‌زده مطابقت دارد.

پپر، احساسات را براساس الگوریتم تشخیص حالت صورت، شناسایی می‌کند. برای مثال، با دیدن حالتی مانند عصبانیت، تصویری مطابق با آن را نشان می‌دهد.

 این تصاویر، در یک تبلت که روی قفسه سینه پپر نصب شده، نمایش داده می‌شود. اگر بازدیدکننده، خوشحال به نظر برسد، پپر تصویری با رنگ‌های روشن و باطراوت نشان می‌دهد.

شرکت سازنده پیشنهاد کرده که ۱۰۰ ربات پپر را به این موزه ارائه دهد تا یک دوره آزمایشی را با بازدیدکنندگان بگذرانند.