رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ به ایلنا خبر داد:

شناسایی و پلمپ آرایشگاه‌‌های مختلط 

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ از برخورد با آرایشگاه‌های مختلط و پلمپ برخی از این آرایشگاه‌ها خبر داد. سردار علی‌ ذوالقدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مواردی از این نوع آرایشگاه‌های مختلط شناسایی و پلمپ شده‌اند و صاحبان آنها نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. وی درباره فعالیت‌های آریشگاه‌های مختلط خاطرنشان کرد: چنانچه تخلفی در حوزه صنوف انجام شود، فرقی نمی‌کند آرایشگاه یا هر صنف دیگری قطعا پلیس قاطعانه برخورد خواهد کرد. همچنین درباره برنامه‌های این پلیس در خصوص کنترل و رصد اراذل و اوباش تهران گفت: در روزهای گذشته طرحی را در تهران اجرا کردیم که 366 نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار و افرادی که اقدامات مجرمانه انجام می‌دادند جمع‌آوری شدند. ذوالقدری گفت: این افراد تحویل مقامات قضایی شده‌اند. 

    

۴۰ درصد عطاری‌ها غیرمجازند

مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به نحوه ساماندهی فروش داروهای گیاهی در داروخانه‌ها و عطاری‌ها، گفت: حدود ۶۰ درصد از عطاری‌های موجود در سطح عرضه در صنف مربوطه ثبت‌نام شدند و ۴۰ درصدشان عطاری‌های غیرمجازند. بنابراین در بهترین حالت می‌توانیم عطاری‌هایی را مورد نظارت قرار دهیم که در صنف ثبت شده‌اند. مهناز خانوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت عرضه داروهای طبیعی در کشور، گفت: اساسا داروهای طبیعی فقط و فقط باید از داروخانه تامین شوند. بنابراین تنها محل رسمی عرضه‌ای که اجازه فروش هر داروی گیاهی، داروی سنتی و مکمل تغذیه‌ای که واجد مجوز از اداره‌کل فرآورده‌های طبیعی باشد، داروخانه است. وی با بیان اینکه گیاه دارویی بسته‌بندی شده، ‌دمنوش، روغن گیاهی و به طور کلی فرآورده‌هایی که ادعای درمانی ندارند، حق فروش در عطاری‌ها را دارند، با اشاره به تخلفات در این زمینه گفت: عطاری‌ها یک صنف هستند و سازمان غذا و دارو طبق قانون سازوکاری برای نظارت و ورود مستقیم به عطاری‌ها را ندارد. در حال حاضر وزارت کشور به عنوان ناظر بر عطاری‌ها عمل می‌کند. باید توجه کرد که در استان تهران عطاری‌ها جزو صنف سِقَط فروشان که شامل بقالی‌ها و خرده‌فروشی است، هستند. حال ما در کنار صنف از عطاری‌ها بازدید می‌کنیم و این همکاری مشترک وجود دارد. در موارد تخلف، نیروی انتظامی همراه ماست که آنها امکان پلمب یا جمع‌آوری دارند. متخلفین به نهادهای قضایی معرفی می‌شوند و این نهادها موظفند که آنها را جریمه کنند. 

    

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی: 

۸۵ درصد مدارس غیردولتی استیجاری‌اند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: بیش از ۸۵ درصد مدارس ما استیجاری‌اند و اجاره بها به شدت افزایش یافته است. به گزارش ایلنا، مجتبی زینی‌وند، در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع «جایگاه مدارس غیردولتی در مهارت آموزی» روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت درباره شرایط مدارس غیردولتی و سختی‌هایی که از حیث تامین منابع دارند، گفت: از حیث صرفه‌جویی در فضا و تجهیزات و..  بر اساس آمار سال قبل مدارس غیردولتی بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان صرفه جویی مالی برای آموزش و پرورش و دولت داشته است. وی درباره اشتغالزایی مدارس غیردولتی نیز گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نیروی شاغل داریم. هزینه دولت برای اشتغال هر نیروی خدمات و صنعت و... مشخص است. زینی‌وند ادامه داد: درباره اینکه آقای میرزاده اشاره کرد که  «اگر آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی کمک کند درست نیست» باید بگویم که دولت باید مواد حمایتی قانون را احیا کند. ما برای اولین بار صندوق حمایت از موسسان را ایجاد کردیم.