دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان:

۷ هزار زندانی زن نیازمند توجه ویژه هستند

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با اشاره به اینکه زنان زندانی سه درصد از جمعیت زندانیان کشور یعنی ۷ هزار نفر را تشکیل می‌دهند، گفت: باز اجتماعی شدن زنان زندانی، اعمال تدابیر زندان‌زدایی و کاهش عناوین مجرمانه کیفری راهکار کاهش جرایم و زندانی شدن زنان است.

به گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی، ضمن یادآوری وظایف قوه قضاییه مطابق اصل ۱۵۶ قانون که پیشگیری از وقوع جرم را بیان می‌کند، اظهار کرد: قوه قضاییه در صورت وقوع جرم باید به جرائم رسیدگی و در صورت زندانی کردن به شرایط زندان و خروج از آن اقدامات لازم را انجام دهد او ادامه داد: بررسی وضعیت تمام زندانیان اعم از زن و مرد مدنظر سازمان ملل است و در بسیاری از اسناد بین‌المللی ضوابط آن گنجانده‌شده است و دولت‌ها خود را ملزم به اجرای آن می‌دانند. تغییر نوع جرائم و افزایش زنان زندانی، جامعه جهانی را برآن داشت تا در وضعیت این گروه ابتکارهای خاص داشته باشد بر همین منوال پیش‌نویسی در خصوص رفتار با زنان زندانی در سال ۲۰۱۱ در شهر بانکوک در تایلند انجام شد. وی ادامه داد: آموزش به کارکنان زندان‌ها هم مورد دیگر تأکید شده در این سند است که بایست توانایی کشف و شناسایی خطر خودزنی و خودکشی را آموزش ببینند تا در عمل به‌موقع مؤثر باشند.

    

یک مسئول خبر داد:

 تردد دانشجویان واحد علوم و تحقیقات با ون

رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه بعد از حادثه واژگونی اتوبوس، با پیمانکار خلع قرارداد شد، گفت: بلافاصله بعد از حادثه با یکی از بهترین شرکت‌های اتوبوس‌رانی درون‌شهری قرارداد بستیم و تمام اتوبوس‌های قدیمی تعویض شدند.

به گزارش میزان، او بابیان اینکه روزانه ۵۰۰ سرویس رفت‌وبرگشت توسط ۵۰ اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات انجام می‌شود، اضافه کرد: اخیراً در برخی از مسیر‌ها که درگذشته سرویس حمل‌ونقل عمومی و امکان استفاده از اتوبوس نبوده، از خودرو‌های ون استفاده کردیم که حداقل دانشجویان در ایام امتحانات آسایش بیشتری داشته باشند.

مسعودی در ادامه با تأکید بر اینکه تله کابین اساساً مشکل حمل‌ونقل واحد علوم و تحقیقات را حل نمی‌کند، گفت: چراکه در ساعت پیک رفت‌وآمد در واحد علوم و تحقیقات ۴۶۰۰ نفر باید جابه‌جا شوند، درحالی‌که ظرفیت تله کابین حدود ۲ هزار نفر است. علاوه بر اینکه تله کابین مسیر مستقیم را طی می‌کند و ساختمان‌هایی در مسیر داریم که تله کابین پوشش نمی‌دهد.