معاون شهردار:

پل گیشا به لحاظ ایمنی قابل‌استفاده نبود

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: پل گیشا ماجرای پرغصه‌ای دارد. این پل دیگر به لحاظ ایمنی قابل استفاده نبود و عرض آن نیز برای عبور و مرور خودروها کم بود؛ این پل تنها دو خط عبوری دارد، ‌در حالی که ما در این منطقه به ۵ خط عبوری نیاز داریم و دیگر ‌جوابگوی تردد در این منطقه نبود،‌ در نتیجه نیازمند اصلاح ترافیکی بود. به گزارش ایلنا،‌ صفا صبوری ‌در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه پل گیشا مطابق با آئین‌نامه‌های دنیا، دیگر ایمن نبود، تصریح کرد: در ابتدا برای ایمن‌سازی آن بررسی‌هایی صورت گرفت،‌ اما به این دلیل که مسیر به خط عبوری نیز نیاز داشت،‌ در نتیجه تنها مساله ایمن‌سازی در میان نبود و تصمیم بر جمع‌آوری پل و احداث زیرگذر گرفته شد.  معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه افزود: اما در دوره جدید و با تشخیص شهردار،‌ استفاده دوباره از این پل به عنوان پل عابر پیاده در دستور کار قرار گرفت تا این نشانه شهری و یادگاری صنعتی تهران کاملا منهدم نشود. در نتیجه جمع‌آوری، بهسازی و تبدیل آن به پل عابر و نصب مجدد در دستور کار قرار گرفت. صبوری با اشاره به امکاناتی که در پل جدید قرار است تعبیه شود، افزود: کافی‌شاپ،‌ محل بازی کودکان از جمله امکاناتی است که روی پل راه‌اندازی می‌شود و بخش‌هایی از پل نیز سرپوشیده خواهد شد.  به گفته وی، تمامی پل‌های تهران که بیش از ۷۰۰پل را شامل می‌شوند به طوردائم در حال پایش و کنترل هستند.

    

وضعیت نگران‌کننده منابع آب زیرزمینی کشور

یک پژوهشگر حوزه منابع آب با اشاره به اینکه ناپایدارترین سفره‌های آب زیرزمینی در استان‌های هرمزگان، فارس و اصفهان قرار دارند، گفت: از آبخوان‌های قزوین، تهران - کرج، ورامین، ساوه، ابهر -خرمدره، قروه - دهگلان، فریمان - تربت‌جام، مشهد، زنجان، نیشابور و هشتگرد بیشترین استفاده را می‌شود و آن‌ها نیز در شرایط ناپایداری قرار دارند.

محمدرضا گلدانساز در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی در کشور با وجود بارندگی‌های کم‌سابقه در سال آبی جاری همچنان در وضعیت نامطلوبی قرار دارند و بارش‌ها نتوانسته کسری مخازن آب زیرزمینی که طی چند دهه برداشت بی‌رویه به وجود آمده است را جبران کند، گفت: طبق آمار و اطلاعات وزارت نیرو، سطح آب زیرزمینی در اغلب دشت‌های کشور افت شدیدی دارد و تاکنون بیش از ۴۰۰ محدوده از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی کشور در شرایط ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی در کشور یکسان نیست و مسلماً در برخی نقاط وضعیت آب زیرزمینی شرایط بحرانی‌تری دارد و نیاز است که این مناطق مورد توجه قرار گیرند بنابراین باید با در نظر گرفتن شاخص‌هایی این مناطق را شناسایی کرد.

    

سازمان سنجش به داوطلبان هشدارداد:

کلاهبرداری کنکوری  در فضای مجازی

سازمان سنجش نسبت به داوطلبان کنکور ۹۸ در زمینه تبلیغات و کلاهبرداری موجود در فضای مجازی درباره ادعای واهی دسترسی به سئوالات آزمون سراسری هشدار داد.

به گزارش ایلنا، این سازمان اعلام کرد: «با نزدیک شدن به برگزاری آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه ۱۳ و جمعه ۱۴ تیرماه سال ۱۳۹۸ مشاهده می‌شود برخی افراد و مؤسسات سودجو و کلاهبردار با انجام تبلیغات در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند.