معاون توسعه سرمایه اجتماعی و ساماندهی سواحل و دریا در سازمان امور اجتماعی کشور گفت: براساس آمارها سطح نشاط اجتماعی در کشور پایین است. 

عباس قائد رحمت افزود: با توجه به نیازی که در کشور احساس می‌شد و سیر افزایشی آسیب‌های اجتماعی در برخی از سنوات گذشته و هم‌چنین  لزوم این‌که اقداماتی ضرورت داشت که در بعد نشاط اجتماعی در جامعه و شادکامی برای مردم پیش‌بینی شود، یکی از دستورات اصلی شورای اجتماعی کشور به این موضوع اختصاص پیدا کرد. 

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه شورای اجتماعی ادامه داد: در این جلسه همه دستگاه‌ها نقطه نظرات خود را ارائه دادند. سازمان اجتماعی طرحی را با محورهای متعدد طراحی کرده و ۲۰ برنامه اساسی را نیزاعلام کرده است که از ویژگی این طرح می‌توان به خانواده محوری مدرسه محوری، محیط آموزشی محوری و فرد محوری و سایر ویژگی‌های مدنظر که برای ارتقای نشاط اجتماعی است، اشاره کرد. 

وی با بیان این‌که آمارها و گزارش‌ها متاسفانه نشان می‌دهد سطح نشاط اجتماعی در کشور پایین است تصریح کرد: باید با همه شیوه‌ها و روش‌ها، دستگاه‌ها، ان جی اوها، سمن‌ها، جریان‌های داوطلبی همه بایستی مشارکت کنند و به میدان بیایند تا بتوانند سطح نشاط اجتماعی را در آستانه نوروز و تمام طول سال بالا ببرند. 

قائدرحمت خاطرنشان کرد: یکی از تصمیماتی که وزیر در جمع‌بندی اظهار کرد این بود که کار گروهی به صورت دائمی داشته باشیم و بتوانیم دستور دائمی شورای اجتماعی و نشاط اجتماعی را قرار دهیم. زیرا هر قدر نشاط اجتماعی بالا رود؛ رضایت‌مندی نیز افزایش می‌یابد اعتماد و امید مردم بالاتر می‌رود و قطعا آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند.