از پیشنهاد برای اصلاح شروط «طلاق» تا برابری «دیه» زن و مرد

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از چهار لایحه جدید در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده خبر داد و گفت: لوایحی با موضوع «برابری دیه زنان و مردان»، «اصلاح برخی از شروط طلاق»، «سن کیفری» و مسئله «سن ازدواج» را در دست داریم که هنوز این لوایح در مرحله پیشنهاد قرار دارد.

معصومه ابتکار با اشاره به لایحه «حمایت از کودکان و نوجوانان» افزود: با توجه به این‌که شورای نگهبانی درخواست کرده بود تا اصلاحاتی درباره این لایحه انجام شود، اصلاحات لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس انجام و مجدداً به شورای نگهبان بازگردانده شده است، امیدواریم هرچه زودتر این لایحه تأیید نهایی شود.

وی افزود: علاوه بر لایحه تأمین امنیت زنان علیه خشونت نیز چهار لایحه جدید در دستور کار معاونت قرار دارد. لوایحی که درباره موضوع «برابری دیه زنان و مردان»، «اصلاح برخی از شروط طلاق»، «سن کیفری» و مسئله «سن ازدواج» است، اما به دلیل این‌که هنوز این لوایح در مرحله پیشنهاد قرار دارد، جزئیات آن‌را در مراحل بعدی اعلام می‌کنیم.

معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده درباره وضعیت این لوایح چهارگانه افزود: این لوایح تنظیم نهایی شده و برای تنظیم سند پشتیبان هرکدام از آن‌ها اقدام شده است. شورای فقهی و حقوقی از جهت اسناد پشتیبان، مطالعات و سوابق به این موضوعات پرداخته، هم‌چنین برای برخی از این لوایح نشست‌های تخصصی برگزار شده است.

    


انتقاد از غیرفعال بودن پله‌های برقی برخی ایستگاه‌های اتوبوس

عضو شورای شهر تهران نسبت به غیرفعال بودن پله‌های برقی برخی ایستگاه های اتوبوس به شهردار تهران تذکر داد.

 میرلوحی، در جریان جلسه دیروز این شورا گفت: من طی چند روز اخیر بررسی کردم و متوجه شدم که برخی از پله‌های ایستگاه‌های اتوبوس متوقف هستند. مثلاً پله برقی ایستگاه خیابان آزادی روبه‌روی دانشگاه شریف، پله‌برقی پل مدیریت و پله برقی روبه‌روی شهرک آتی‌سازان طی چند روز اخیر توقف‌هایی داشته است.

 عضو شورای شهر تهران ادامه داد: از شهردار تهران می‌خواهیم نسبت به ساماندهی موازی کاری‌هایی که باعث ناکارآمدی، هزینه زیاد و اختلال در کارها می‌شوند اقدام کند. من ابتدا فکر می‌کردم مشکل از سازمان زیباسازی است اما بعد گفتند مشکل را شهرداری منطقه ایجاد کرده است. پس از آن گفته شد پله برقی پل مدیریت به واسطه عدم پرداخت آبونمان برق مصرفی غیر فعال است.

وی تأکید کرد: این‌که معلوم نیست یک نقیصه از کجاست، نشانه نوعی بی‌انضباطی در ساختار و تشکیلات شهرداری تهران است.

    


در شورای شهر تهران تصویب شد

اخذ عوارض تردد شبانه  از وسایل نقلیه باری

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال 98 را به تصویب رساندند.

در صدو نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران لایحه عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال 98 مورد بررسی قرار گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با این لایحه گفت: ما قبلاً مصوب کرده بودیم که کامیون‌های باربری بارنامه بگیرند. از همین رو کامیون‌ها برای تردد در سطح شهر باید بارنامه بگیرند اما ما ابزار عملیاتی برای الزام آن‌ها به این کار را نداریم.

محسن پورسیدآقایی ادامه داد: اکنون دو ماه است که مصوبه شورای شهر در مورد بارنامه ابلاغ شده اما رانندگان اقدام جدی برای دریافت آن نکرده‌اند و روزانه فقط هزار کامیون بارنامه می‌گیرند.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که اگر کسی بارنامه یا باربرگ نگرفت برای تردد عوارض پرداخت کند و اگر کسی باربرگ بگیرد عوارض به او تعلق نمی‌گیرد. این در واقع برای این است که افراد نسبت به دریافت بارنامه اقدام کنند.

در ادامه جلسه، یک فوریت لایحه عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع در سال 98 با 17 موافق و بدون مخالف تصویب شد.