در روزهای اخیر خبری درباره کشف جسد یک دختر جوان اهل شهرستان ربط در داخل سد سردشت منتشر شده است. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ چند روز قبل اهالی یکی از روستاهای شهرستان ربط سردشت هنگام تخلیه آب سد با جسد دختری نوجوان روبه‌رو شدند و موضوع را به پلیس خبر دادند. جسد این دختر در حالی پیدا شده که یک بلوک سیمانی به پاهایش متصل و دست، چشم و دهانش با چسب بسته شده بود. با شناسایی هویت وی مشخص شد این دختر 16 ساله هایده نام داشته که خانواده‌اش 4 ماه قبل مدعی شده بودند دخترشان از خانه فرار کرده و به خارج از کشور رفته است.

کارآگاهان پلیس که به موضوع مشکوک شده بودند در تحقیقات بیشتر به پدر هایده ظنین شدند و وی را تحت بازجویی تخصصی قراردادند که سرانجام وی به قتل دخترش اعتراف کرد و گفت: «دخترم به حرف‌های من توجهی نمی‌کرد و تا دیروقت بیرون از خانه می‌ماند. پدر این دختر بازداشت شده و تحقیقات بیشتر ادامه دارد.»

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با جزئیات این موضوع، گفت: در پی کشف جسد یک دختر جوان در سد شهرستان سردشت تحقیقات قضایی درخصوص موضوع در دستور کار دادسرای سردشت قرار گرفت. وی افزود: پدر این مرحومه احضار و در بازجویی‌های اولیه به ارتکاب قتل اقرار و علت و انگیزه قتل را عنوان کرد. قاتل با تفهیم اتهام قتل عمدی با قرار بازپرس بازداشت و روانه زندان شد. 

عتباتی با بیان اینکه این حادثه ناگوار به علت اختلافات خانوادگی بوده، اظهار کرد: برای کشف حقیقت تمامی اقدامات علمی و فنی قضایی به دستور بازپرس و دادستان سردشت صادر شده است.