وزیر رفاه با اشاره به این‌که از میان۱۴میلیون دانش‌آموز،۱۳۰هزار نفر بازمانده از تحصیل هستند، گفت: با همکاری دستگاه‌ها، امداد و بهزیستی می‌توان شرایط بازگشت به مدرسه را برای این افراد فراهم کرد.

محمد شریعتمداری در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص‌های آموزش‌و‌پرورش مناطق محروم که در وزارت رفاه برگزار شد، گفت: امیدواریم بتوانیم با مسائل موجود به‌صورت ریشه‌ای برخورد و بازماندگان از تحصیل را از نظام آموزشی حذف کنیم و آن‌ها را به چرخه آموزش بازگردانیم.

وی گفت: امروزه در جهان برای فقر مفاهیم گسترده‌تری تعریف می‌شود و دیگر فقر مالی به تنهایی مانع نیست و چند قابلیتی شده است.

وزیر رفاه با اشاره به این‌که موانع مهمی بر سر راه توسعه‌یافتگی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها فقر آموزشی است، بیان کرد: باید در رفع این موانع پیشتاز باشیم و بسیاری از کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی هستند، در کاهش نابرابری‌های اقتصادی از شرایط مطلوب‌تری برخوردارند.

وی گفت: باید نگاه همه جانبه و عمیق‌تری داشته باشیم و به‌عنوان امر جدی فقر آموزشی را دنبال کنیم. 

شریعتمداری گفت: از میان ۱۴ میلیون دانش‌آموز بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، ۳۵۰۰ دانش‌آموز به دلیل منابع مالی امکان تحصیل نداشتند که به‌راحتی قابل انجام است که از فردا می‌توانیم با همکاری بهزیستی و امداد، برای آن‌ها اقدام کنیم.

وزیر رفاه تاکید کرد: هم‌چنین مشخص شده که ۱۰هزار و صد  نفر از کودکان بازمانده به دلیل معلولیت‌ها امکان تحصیل ندارند که با همکاری امداد و بهزیستی می‌توان این مشکل را حل کرد.