با شروع اولین بارش‌ها در استان، آب اهواز و برخی شهرهای استان کِدر و متعفن شده است؛ این در حالی است که مدیرعامل آبفا گفته این مشکل برطرف شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، در تمام نقاط کشور با شروع بارش‌های پاییزی رنگ، بو و طراوت تازه‌ای در شهر و روستاها دمیده می‌شود و شور و حال خاصی‌ در بین مردم موج می‌زند.

اما در خوزستان و بخصوص برخی شهرهایش مانند اهواز عکس این اتفاقات می‌افتد، بالازدگی فاضلاب، نوارهای حفاری شده آبفا که به گل‌ولای تبدیل می‌شوند، نشست‌های زمین، ترمیم‌های بد آسفالت و نظایر آن حس طراوت بارش باران را از دماغ مردم در می‌آورد.

حالا علاوه بر مشکلات بالا مشکل دیگری به اهواز اضافه شده، کدورت آب و بوی تعفن غیرقابل‌تحمل مشکل دیگری که بعد از اولین‌ بارش‌ها در استان پدیدار شده که علاوه بر بیماری‌های روده‌ای و التور مردم اهواز را ابتدایی‌ترین الزامات هر انسان مانند شست و شو و نظافت محروم کرده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از بارش شدید  باران در بالادست میزان کدورت آب غدیر بالا رفته بود که شب گذشته پایین آمد و امروز وضعیت آب مطلوب است و خانه‌هایی که هنوز آب کِدری دارند به این دلیل است که هنوز آب در مخزن‌ها مانده و باید چند دقیقه‌ای شیر آب را باز نگه دارند تا آب تمیز جایگزین شود.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: بارش‌های سنگین در بالادست باعث کدورت آب شد که به تصفیه‌خانه‌ها نیز منتقل شده بود.

این در حالی است که خبرنگار ایلنا طی تماس با چند شهروند اهوازی از ادامه‌دار بودن این مشکل خبر دادند و حتی چند دقیقه‌ای شیر آب را باز گذاشته‌اند؛ ولی تغییری احساس نشد.

پروژه آب غدیر در‌ اولین بارش باران‌ها چگونه عمل کرد؟

پروژه آب غدیر که قرار بود آب با کیفیت را به خانه‌های حدود ۵۰ درصد از جمعیت خوزستان برساند گویی موفق عمل نکرده، پروژه‌ای که چند ماه پیش با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شد با اولین بارش‌ها نتوانست از پس‌ ماجرا بر بیاید.

صادق خلیلیان استاندار خوزستان نیز بارها در‌ تمجید این طرح مصاحبه کرد و به مردم وعده آب با کیفیت داده بود و این طرح را یک اَبر پروژه قلمداد کرد و کیفیت آب آن را در سطح استاندار می‌دانست؛ ولی نظر و شواهد مردم به‌گونه‌ای دیگر است.

حالا سؤالی در ذهن خوزستانی‌ها ایجاد می‌شود که آیا قرار است با بارش هر بارانی شاهد کدورت و تعفن آب شرب خانه‌ها باشیم؟

به گفته برخی هم استانی‌ها این مشکل در برخی شهرها مانند ملاثانی، کارون، شوشتر و نیز دیده شده است.