رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به این‌که ۲۰ درصد از تماس‌ها و مداخلات اورژانس اجتماعی مربوط به خشونت علیه زنان است گفت: ۴۸ درصد خشونت‌ها در زنان ۳۰ تا ۳۹ سال رخ داده است.

رضا جعفری گفت: یکی از اقداماتی که اورژانس اجتماعی (خط ۱۲۳) انجام می‌دهد در راستای جلوگیری از خشونت‌های خانگی زنان و مداخلاتی است که به‌منظور کاهش و رفع این خشونت‌ها خانواده‌ها، زنان، کودکان و غیره نیازمند هستند.

وی با اشاره به این‌که همسرآزاری و خشونت علیه زنان ۲۰ درصد تماس‌هایی است که با اورژانس اجتماعی برقرار می‌شود، گفت: در حال حاضر اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر ایجاد شده و ما توانستیم از سال گذشته تاکنون مراکز اورژانس اجتماعی را گسترش و به پوشش صد درصدی در کل کشور برسیم.

جعفری گفت: پس از مراجعه با اورژانس اجتماعی، تیم‌های سیار ما که شامل کارشناسان روان‌شناس، مددکار و غیره هستند به محل اعزام می‌شوند و بعد از ورود و کسب مجوز مداخلات لازم را انجام می‌دهد و فردی را که آسیب‌دیده است، به مرکز معرفی می‌کند.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی تأکید کرد: مدت زمان نگهداری در مراکز مداخله ۲۱ تا ۴۵ روز است. در این مدت فرد آسیب‌دیده از اقدامات حقوقی، درمانی و بهداشتی برخوردار می‌شود و تلاش برای بازگشت مجدد به خانواده و امکان زندگی در منزل برای فرد ایجاد می‌شود و چنان‌چه فرد شرایط حضور در خانواده را نداشته باشد و یا این‌که خانواده پذیرای وی نباشند، زن و یا دختر آسیب‌دیده در خانه‌های امن بهزیستی به مدت ۴ تا ۸ ماه نگهداری شوند.