مافیای چوب و زاگرس‌فروشی باز هم به فعالیت‌های خود افزوده است. آن هم در جنگل‌هایی که سهم بسزایی در کاستن از آلودگی‌های هوا و ریزگردهایی دارند که هر روز بیشتر بر کشور رخ نشان  می‌دهد.

به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی از کامیون حمل چوب منتشر شده است که نشان می‌دهد درختان بلوط زاگرس از لنده در حال غارت هستند.

آن هم در جایی که گفته می‌شود به شدت به علت موقعیت جغرافیایی و تسلط به جاده‌ها قابل کنترل است!

در همین باره سعید انصاریان فعال محیط زیست در صفحه اینستاگرامش با انتشار این ویدئو، نوشت: «این دیگر اسمش قاچاق دزدانه نیست، غارت در روز روشن است. این فقط یک کامیون از صدها کامیونی است که روزانه چند هکتار از جنگل‌های بلوط زاگرس رو به مسلخ می‌برند. بسیاری می‌پرسند چطور این حجم از زغال به راحتی به سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها می‌رسند؟! ویدیو گویاست!

در نبود نظارت نهادهای مرتبط مراقبتی و مراجع قضایی و انتظامی در ساعت‌های خلوت و تاریک از جاده‌های فرعی و کم‌تردد اینجوری کامیون کامیون پاره‌های تن تناور بلوط‌ها رو جابه‌جا می‌کنند! و انگار نه انگار. باز هم تاکید می‌کنم تنها راه مبارزه با این پدیده، برخورد شدید با مراکز عرضه در مقصده! آخ از این نفرین ِ اهریمنی که دامن زاگرس رو گرفته! آیا دادستانی در این سرزمین نیست که داد از این بیداد بستاند».

جنگل‌های منطقه زاگرس که به جنگل‌های بلوط شهره است از منتهی‌الیه شمال غربی ایران (استان آذربایجان غربی) آغاز و سپس غرب (استان‌های کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان) و جنوب غرب ایران (استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس) را طی می‌کند. سایه تهدید آتش‌سوزی و غارت درختان، سال‌هاست بر این منطقه بکر کشور افتاده است، به طوری که بسیاری از کارشناسان در خصوص نابودی این جنگل‌ها ظرف دو تا سه دهه آینده هشدار می‌دهند.