معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام اینکه از ۵۰۱ دستگاه پله‌برقی پل‌های هوایی تهران فقط ۱۰ درصد یعنی حدود ۵۰ پل، سالم و در دسترس شهروندان هستند، از برنامه ۴ ماهه سازمان زیباسازی برای ایمن‌سازی و راه‌اندازی پل‌های عابر پایتخت خبر داد.

خاموشی پله‌برقی پل‌ها  به دلیل خطرناک بودن

به گزارش همشهری، مهدی قربانی با عذرخواهی از مردم تهران به دلیل وضعیت نامناسب پل‌های هوایی،اضافه کرد: سازمان زیباسازی تهران از اول فروردین ۱۴۰۱ پل‌ هوایی شهر را از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تحویل گرفته تا بعد از رفع عیب و ایمن‌سازی، آن‌طور که در شأن شهروندان است، پل‌ها را در اختیار مردم قرار دهد.

او در ادامه با ارائه آماری از وضعیت پل‌های هوایی تهران گفت: طی کارشناسی‌های صورت گرفته از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران از ۵۰۱ پله‌برقی استفاده شده در پل‌های هوایی تهران، ۲۰۱ یونیت معادل ۴۸ درصد خاموش هستند. از ۵۲ درصد باقی مانده هم تقریباً ۴۲ درصد ایمنی پایینی دارند که با توجه به خطرناک بودن این پله‌ها برای شهروندان، خاموش بودنشان ضروری است و باید حتماً پس از تأمین قطعات و ایمن‌سازی، مورد بهره‌برداری قرار بگیرند. با این حساب درمجموع، ۱۰ درصد پله‌های برقی پل‌های هوایی شهر تهران سالم، روشن و در دسترس شهروندان قرار دارند.

قربانی با توضیح دلیل خاموشی پله‌های برقی پل‌ها گفت: این پله‌ها در صورت ناایمن بودن، بسیار خطرناک هستند و حتی می‌توانند جان شهروندان را به خطر بیندازند. به همین دلیل شهرداری برای حفظ سلامت مردم تا رفع عیب و ایمن‌سازی، پله‌ها را خاموش کرده است.

برنامه 4 ماهه شهرداری  برای راه‌اندازی پله‌برقی‌ها

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران در ادامه از برنامه ۴ ماهه سازمان برای ایمن‌سازی و راه‌اندازی پله‌های برقی پل‌های هوایی پایتخت رونمایی کرد و توضیح داد: با تلاش ۲۴ ساعته پای این پروژه خواهیم بود تا بتوانیم اتفاقی که در شان شهروندان و مدنظر مدیریت شهری است را رقم بزنیم. بر همین اساس، ماهانه ۲۵ درصد این پل‌ها را رفع عیب، روشن و ایمن‌سازی خواهیم کرد و خاموشی پله‌های برقی پل‌ها را به حداقل ممکن می‌رسانیم.قربانی ضمن عذرخواهی از مردم تهران به خاطر وضعیت نامناسب پل‌های هوایی، درباره تأمین قطعات معیوب یونیت‌ها گفت: این پل‌ها در بازه زمانی مختلف خریداری‌شده‌اند؛ بنابراین برای تأمین قطعات پله‌هایی که قدیمی‌تر بوده و از خارج کشور خریداری‌شده‌اند باید قطعات وارد کنیم. همچنین به دلیل اینکه یونیت‌ها از شرکت‌های مختلف تهیه‌شده‌اند، قطعاتشان نیز طبیعتاً باید از شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی تهیه شود. به‌هرحال باوجود برخی مشکلات در این راه، بن‌بستی برای ایمن‌سازی و راه‌اندازی پل‌های هوایی نداریم.