ناصر امانی در جلسه دیروز شورای شهر، به تکذیب  قطع ۲۰۰ اصله درخت در دانشگاه تهران واکنش نشان داد و گفت: عکس‌ها گویای قتل عام درختان در مرکز لرزه‌نگاری است.

به گزارش ایلنا،‌ وی دوباره تذکری درباره این اتفاق مطرح کرد و گفت: جدای از این که مسئولان آن مجموعه اصرار دارند درختان را جا به جا کنند و به نوعی آن‌ها را قطع کنند ضرب و شتم کارکنان شهرداری نشان داد عوامل آن مجموعه قصد داشتند یکی از کارکنان شهرداری را از بالا به پایین بیندازند. لباس مأموران را پاره و از گاز اشک‌آور علیه مأمورین شهرداری که برای اجرای قانون به آنجا رفته بودند استفاده کردند.

امانی تاکید کرد: باید یک واکنش یکپارچه نشان دهیم و از کارکنان شهرداری حمایت کنیم. شهرداری این قدر ضعیف نشده که نتواند با مجموعه‌ای که تخلف می‌کند و بر خلاف قول و تعهدش عمل می‌کند برخورد کند. آقای مختاری (رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران) گفتند ما با اینها توافق کردیم و قرار بوده در فصلی درختان را جا به جا کنند که درختان خشک نشوند؛ اما اصرار مجموعه بر این است که چون قبلا با شهرداری توافق کردیم باید این درختان را جا به جا کنیم.

این درحالی است که رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در نشست خبری قطع ۲۰۰ درخت در موسسه ژئوفیزیک این دانشگاه را تکذیب کرد و گفت: اتفاق اصلی این بود که اعلام شد درختانی در موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران قطع شده است که نکته قابل توجه برای ما ورود غیرقانونی ماموران به این مرکز بود. اینکه ماموران شهرداری و برخی خبرنگاران به صورت غیرقانونی به مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران ورود کردند عجیب است و تلاش ما این است که این موضوع را از مسیرهای قانونی پیگیری کنیم.

وی افزود: ما پیش از عید و در ماه‌های آغازین فعالیت تیم مدیریتی فعلی دانشگاه تهران، ملاقات‌های متعددی با مسوولان شهرداری و شخص شهردار در زمینه‌های مختلف داشتیم و تلاش کردیم در زمینه توسعه تحولی دانشگاه تهران اقداماتی انجام بدهیم و تیم تحت هدایت شهردار در سطح مدیریت عالی اعضای شورای شهر و...همراهی‌های در این زمینه را با دانشگاه داشتند و روال طبیعی اقدام برای اصلاح و تقویت زیرساخت مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران توسط مجوز کمیسیون ماده ۷ اخذ شد و براساس این مجوز اقدام به جابه‌جایی اصولی درختان در این مرکز کردیم.

شهبازی با اشاره به اینکه بررسی‌های لازم در این زمینه به عمل می‌آید، گفت: چرا که ورود غیرقانونی به این مرکز موجب انقطاع پروژه و معطل ماندن جابه‌جایی درختان شد و ما زمان مناسبی برای اجرای این برنامه انتخاب کرده بودیم که جابه‌جایی درختان در فصل خواب آن‌ها اتفاق بیفتد اما ورود شهرداری به این موضوع قبل عید موجب شد اصل درخت روی زمین بماند و در زمان مناسب جایگزین نشود.

او گفت که ورود غیرقانونی شهرداری موجب شد تا چند اصله درخت در دانشگاه جابه‌جا نشود.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اظهارات رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: این چطور جابه‌جایی است که درخت‌ها را قطع کردند. شهرداری وقتی دید که درخت را از ریشه درآوردند و از طرفی در را به روی ماموران شهرداری باز نمی‌کنند مجبور شد از نرده‌ها بالا برود و جلوی تخلف را بگیرد. این کار همیشگی است و آقایان دارند کار خود را توجیه می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران درباره اینکه آیا ورود نیروهای شهرداری به دانشگاه تهران قانونی است، اظهار کرد:  نیروهای شهربان شهرداری ضابط قضایی هستند و مجوز قضایی دارند.

او درباره جابه‌جایی درختان گفت: فصل جابه‌جایی در این فصل نیست. سازمان فضای سبز می‌گوید قبول داریم که قرار بر جابه‌جایی درختان بوده اما در فصل مناسب و با هماهنگی شهرداری! اگر می‌خواهید قانونی کار کنید چرا در ایام تعطیل؟ چرا در روز ۱۲ فروردین؟ این معلوم است که کاری خارج از عرف انجام می‌دهند. در غیر این صورت با شهرداری منطقه تماس می‌گرفتند و اعلام می‌کردند که می‌خواهیم درختان را جابه‌جا کنیم تا شهرداری نظارت کند.

عضو شورای شهر تهران فیلم و عکس‌هایی از این اتفاق را در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار داد.