تصادف زنجیره‌ای ۵۹ خودرو در خوزستان ۵ کشته و بیش از چهل زخمی برجای گذاشت و آمار تصادفات محورهای جاده ای این استان را افزایش داد.در تصادف زنجیره‌ای که در ساعت۷:۵۰ دقیقه صبح روز دوشنبه بیستم دی‌ماه در محور بهبهان به اهواز روی داد؛ ۵۹ دستگاه خودرو دچار سانحه شدند.

 بر‌اساس گزارش‌های واصله، این حادثه تا لحظه تنظیم این خبر به مرگ پنج نفر و زخمی شدن 41 نفر منجر شد و چهار دستگاه خودرو نیز در این حادثه آتش گرفتند.

مه گرفتگی و کاهش شعاع دید در کنار خطای انسانی به عنوان دلایل وقوع این حادثه مطرح شده‌اند.عارف شرهانی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به ایسنا گفت: «در این حادثه پنج نفر شامل یک زن و چهار مرد کشته شده‌اند».

وی افزود: «۴۱ نفر مصدوم نیز شامل پنج زن و ۳۶ مرد بودند که تاکنون ۱۰ نفر از این مصدومان از بیمارستان ترخیص شده‌اند». سه نفر از کشته‌شدگان این حادثه رانندگی، اعضای یک خانواده هستند.بر اساس گزارش‌ها «حال ۲ نفر از مصدومان وخیم است که در حال احیای قلبی هستند. یک زن باردار نیز مجروح شده است». ۱۰ نفر از مصدومین بعد از درمان از بیمارستان مرخص شدند.

خطای انسانی دلیل حادثه

سرهنگ رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان به خبرگزاری ایرنا گفته است: «خطای انسانی در حادثه تصادف زنجیره‌ای جاده بهبهان به اهواز بسیار مشهود است».

به گفته این مقام مسئول «در یک لاین جاده محل حادثه ۵۰ دستگاه خودرو و در لاین دیگر ۹ دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند».

دولتشاهی تاکید کرد: «جاده بهبهان - اهواز صبح دوشنبه شاهد پدیده مه غلیظ صبحگاهی بود اما با توجه به عریض بودن جاده و وجود علایم و تجهیزات ایمنی عامل اصلی این تصادف زنجیره‌ای سرعت بالای خودروها و بی‌احتیاطی رانندگان بوده است».وی افزود: «در حال حاضر خودروهای آسیب‌دیده به پارکینگ منتقل و محل حادثه پاک‌سازی و برای تردد خودروها بازگشایی شده است».وی که در یک بخش خبری تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: «شاهد مه‌آلودگی شدید در این محور و همه محورهای خوزستان هستیم و در روزهای گذشته نیز شاهد وقوع چنین حوادثی در محورهای خوزستان بودیم. این حادثه به دلیل عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله طولی رخ داده است اما علت اصلی حادثه در دست بررسی است».

در پی وقوع این تصادف سه تیم امدادی از هلال احمر به محل حادثه واقع در کیلومتر ۱۰ جاده بهبهان - اهواز اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا «چهار نفر از کشته شدگان نیز در محل حادثه جان باختند».

گفتنی است، در ۲ روز گذشته نیز ۲ تصادف زنجیره‌ای دیگر به دلیل غلظت بالای مه صبحگاهی در محور آبادان و اهواز - رامهرمز اتفاق افتاده بود که در محور آبادان ۷ خودرو و دیگری ۲۸ خودرو با هم برخورد کردند.در تصادف زنجیره ای که شنبه هفته جاری در جاده اهواز - رامهرمز به دلیل وقوع مه رخ داد ۲۸ دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند.چهارم دی‌ماه هم مینی‌بوس حامل کارگران شرکت نفت با کامیون ایسوزو تصادف کرد و به مرگ ۱۰ نفر انجامید.

رئیس کل دادگستری خوزستان از صدور دستور به دادستان عمومی و انقلاب خرمشهر پس از تصادف زنجیره‌ای در محور اهواز - خرمشهر چهارم دی‌ماه دستور رسیدگی فوری داد.