در روزهای اخیر چند تن از هم‌وطنانمان به دلیل حوادث جاده‌ای پیش آمده جان باخته اند. در کنار آمار بالای تصادفات جاده‌ای، جاده‌های ناامن هم سالانه جان افراد زیادی را در سراسر کشور می‌گیرد. با این حال مسئولان همچنان به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند.

واژگونی مینی‌بوس در محور گنبد-مینودشت

روز گذشته خبرهای واژگونی یک مینی‌بوس در محور گنبد- مینو دشت منتشر شد. بر اساس گفته‌های رییس مرکز فوریت‌های پزشکی گنبدکاووس براثر واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل زنان و کودکان در جاده مینودشت به گنبد حوالی روستای «اسلام آباد» این شهرستان سه نفر از سرنشینان این وسیله نقلیه در محل حادثه کشته و ۲۳ نفر دیگر مصدوم شدند.

محمدرضا منتظری گفته است که این مینی‌بوس درحال برگشت به شهر انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا استان گلستان بود که دچار حادثه و واژگونی شد.

مرگ 10 کارگر در تصادف خونین جاده اهواز - خرمشهر

از سوی دیگر، روز شنبه 4 دی نیز خبر دیگری از یک تصادف زنجیره‌ای خونین در جنوب کشور با 10 کشته و تعدادی مجروح منتشر شد که بعد خبر رسید 10 کارگر صنعت نفت در میان فوتی‌ها بودند.

براساس گفته‌های عارف اصل شرهانی، مسئول روابط عمومی فوریت‌های پزشکی خوزستان این تصادف زنجیره‌ای در محور اهواز به خرمشهر (جاده قدیم نیشکر میرزا کوچک) بین یک دستگاه خاور با بار گوسفند، یک دستگاه خودروی سواری رانا، یک دستگاه خودروی سواری پژو، یک دستگاه خودروی سواری پراید و یک دستگاه کامیون رخ داده است.

در این تصادف یک خودروی رانا به صورت کامل در آتش سوخته و خودروی سرویس ایاب و ذهاب کارگران نیز در این تصادف دچار سانحه شده و همه کارگران جان خود را از دست دادند.

سقوط ماشین در آب از روی پل بدون حفاظ

علاوه بر واژگونی مینی‌بوس، روز گذشته یک دستگاه خودروی سبک هم از روی پل بدون حفاظ در شهرستان کارون در جاده اهواز - آبادان، به درون آب سقوط کرد و دو سرنشین خودرو بدلیل خفگی جان باختند.

اولتیماتوم 10 روزه به وزیر راه و شهرسازی

دیروز سیدمجتبی محفوظی، نماینده آبادان از فرصت ۱۰ روزه‌ به وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به جاده‌های تک بانده در حوزه انتخابیه خود خبر داد و گفت: اگر در این مدت شاهد اقدام جدی نباشیم، در این مرحله و در استفاده از ابزارهای نظارتی یک گام جلوتر رفته و استیضاح وزیر راه و شهرسازی را مطرح خواهیم کرد.

او در رابطه با اتفاق پیش‌آمده برای کارگران صنعت نفت، گفت: ۴ دی ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۷ صبح شاهد وقوع یک حادثه بسیار تلخ و جان‌گداز بودیم. در این حادثه ۱۰ تن از کارگران سخت‌کوش و تلاشگرمان پرپر شدند که ۹ تن از آن‌ها از یک خانواده بودند و این به دلیل تک باند بودن جاده‌های ماست.

به گفته او ۳۳ سال از پایان جنگ تحمیلی سپری شده اما همچنان جاده‌های کشور تک‌بانده است و این موضوع باعث شده که هر ماه شاهد بروز حوادث تلخ منجر به فوت هستیم.

محفوظی در ادامه خاطرنشان کرد: اکنون دیگر صبر مردم به پایان رسیده و کاسه صبر ما به عنوان نمایندگان مردم هم لبریز شده است و اگر تا پایان مهلت یک هفته یا ۱۰ روزه‌ای که به وزارت راه و شهرسازی می‌دهیم، اقدام جدی را شاهد نباشیم، وارد فاز استفاده از ابزارهای قانونی خواهیم شد.