روز گذشته رئیس سازمان امداد و نجات از وقوع سیل در ۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهدی ولیپور با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور گفت: با شروع سیل و آب‌گرفتگی از ساعت ١٢ تا ۸ روز سه‌شنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، اصفهان و یزد ۱۴۸ نفر گرفتار در سیل با تلاش ۹۴ نیروی عملیاتی هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

او گفته است ۲۷ تیم در ۲۱ عملیات با به‌کارگیری ۲۶ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۲ دستگاه پمپ و لجن‌کش به آسیب دیدگان خدمات امدادی ارائه کرده‌اند.

سیل اخیر 10 کشته برجای گذاشت

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: با تلاش امدادگران تاکنون به ٥٤٦ نفر امدادرسانی، ۳۷ خودرو رهاسازی، بیش از ۱۰۰ نفر نجات یافته و ۴۸ باب منزل از آب تخلیه شدند. ۲۰ خودروی گرفتار در آب هم رهاسازی شد، همچنین ۹ دستگاه چادر، ۱۷ تخته پتو، ۹۶ کیلوگرم نایلون و ۳۰ قوطی کنسرو میان سیل‌زدگان توزیع شد. ولیپور تصریح کرد: در جریان عملیات جست‌وجو و نجات توسط امدادگران و جمعیت هلال‌احمر طی شبانه‌روز گذشته، متأسفانه پیکر ۱۰ نفر از مفقودین ناشی از سیل در استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی پیدا شدند و عملیات جست‌وجو برای یک گمشده‌ی دیگر همچنان ادامه دارد.

جسد 6 کارمند اداره برق کرمان پیدا شد

روز گذشته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان از پیدا شدن جسد ۶ نیروی اداره برق کرمان در منطقه هرمک گلباف خبر داد.

بر اساس گفته‌های رضا فلاح این مفقودین از نیروهای اداره برق گلباف بودند و برای عملیات اتصال برق روستای هرمک شهر گلباف به منطقه سیل‌زده اعزام شده بودند.