معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: درخواست صدور اعلان قرمز برای چهار نفر از مرتکبان ترور شهید فخری‌زاده به اینترپل داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سردار مهدی حاجیان» معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا در نشست خبری دیروز که در مرکز فرماندهی ناجا برگزار شد، افزود: همچنین لایحه دفاعی صدور اعلان قرمز اینترپل برای عاملان و آمران ترور سردار شهید قاسم سلیمانی تنظیم شده است.

شناسایی ۱۰ باند حرفه‌ای با ۱۶۴ عضو در حوزه شرط‌بندی و قمارآنلاین

سردار حاجیان درخصوص شرط‌بندی و قمار آنلاین با اشاره به اینکه افراد در این حوزه به صورت باندی عمل کرده و از شگردهای بسیار حرفه‌ای استفاده می‌کردند،‌ گفت:۱۰ باند حرفه‌ای با ۱۶۴ عضو توسط پلیس فتا شناسایی شدند. همچنین ۳۹۰۰ شبکه شناسایی و هزار و ۴۴۰ پرونده تشکیل شده است. وی یادآور شد: مردم باید اطلاعات خود را درباره باندهای شرط‌بندی افزایش دهند.

سخنگوی ناجا ادامه داد: افراد لیدر این باندها در خارج از کشور شناسایی و  برای آنها اعلام قرمز شده است؛ اما استرداد این افراد براساس سه مولفه قضایی پلیسی و سیاسی است در همکاری پلیسی ما همکاری نزدیک با تمام پلیس‌های جهان داریم و با همکاری قوه قضاییه و وزارت خارجه تلاش می‌کنیم این افراد مسترد شوند.

کشف سرقت 16 درصد افزایش داشته است

سردار حاجیان در ادامه نشست خبری خود درباره مبارزه با سرقت گفت: ۱۶ درصد کشف سرقت در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.  ۸ درصد کشف سرقت خرد افزایش داشته است، اما همانطور که گفتم‌۱۶ درصد در کشفیات افزایش داشته‌ایم. وی ادامه داد: در حوزه فراملی ۳۷ مجرم که پس از ارتکاب جرم از کشور رفته بودند در این ۹ ماهه به کشور مسترد شده‌اند.

خط قرمز پلیس امنیت مردم است

سردار حاجیان درباره اراذل و اوباش گفت: خط قرمز پلیس امنیت و آرامش مردم است مردم این را از ما مطالبه می کنند و انتظار دارند. نیروی انتظامی اجازه نمی دهد معدودی قانون شکن با اقدامات خود رعب و وحشت را در جامعه ایجاد کند و این برای پلیس دردآور است که فردی در برابر قانون بایستد و پلیس برابر همین قانون با او مبارزه می کند.

تشخیص استفاده از سلاح برعهده مامور است

وی درباره استفاده از سلاح گفت: قانون بکارگیری سلاح وضعیت پلیس را مشخص کرده است و تشخیص استفاده از سلاح برعهده مامور است و مأموران ما آموزش لازم را در این زمینه دیده‌اند همچنین همه باید براساس قانون در برابر پلیس براساس قانون تبعیت کنند وقتی سارق برابر قانون باید خود را تسلیم پلیس کند و وقتی تمکین نمی‌کند پلیس براساس قانون اجازه استفاده از سلاح را دارد و ما برای تامین امنیت تلاش می‌کنیم چراکه خدشه‌دار شدن امنیت آسان است اما ترمیم امنیت سخت است قانون پلیس مقتدر را تعریف کرده و پلیس از اختیارات قانونی خود استفاده می‌کند.