زلزله‌ای با بزرگی 5.2 مرز ترکمنستان و ایران در استان گلستان و بجنورد در استان خراسان شمالی را لرزاند.  بر اساس گزارش‌ها، این زمین‌لرزه‌ در روز شنبه پنجم مهرماه در ۲۱ کیلومتری مراوه تپه در استان گلستان و ۴۶ کیلومتری کارا کالا در ترکمنستان رخ داده و هفت روستا با جمعیت ۲۴۸۱ نفر را تحت تاثیر قرار داده است. محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، گفت که در شعاع ۱۵ کیلومتری مرکز زلزله، سه روستا قرار دارند و از سوی نیروهای واکنش سریع اعزامی هلال احمر ارزیابی خواهند شد. سازمان اورژانس کشور نیز از اعزام تیم‌های ارزیاب از استان‌های گلستان و خراسان شمالی به منطقه زلزله‌زده خبر داد. این سازمان اعلام کرد که زلزله در دو شهر گنبد و مراوه‌تپه صدمات جانی و خسارات مالی نداشته و در روستای «قازان‌قایه» باعث اختلال در خطوط مخابرات شده است. هفدهم شهریور امسال نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.1 رامیان در استان گلستان را لرزاند. این زلزله تلفات جانی نداشت و برخی از خانه‌ها در روستاهای کوهستانی دچار خسارت شدند.

    

استفاده از قلیان مشترک باعث افزایش صد در صدی انتقال کرونا می‌شود

معاون مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با اشاره به پلمپ 17 هزار واحد متخلف کرونایی گفت: حجم عمده‌ای از واحدهایی که پلمب شده‌اند، سفره خانه‌هایی هستند که مواد دخانی عرضه می‌کردند. باید میزان تقاضا را کاهش بدهیم.او ادامه داد: یعنی باید متوجه شویم که بیماری کووید-۱۹، تنفسی است و استفاده مشترک از قلیان باعث افزایش صد درصدی انتقال بیماری می‌شود.

    

امکان دریافت برنامه‌های زنده

از تلویزیون اینترنتی شادنما

آموزش و پرورش اعلام کرد که با افزایش ظرفیت‌ها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز، امکان دریافت برنامه‌های زنده شبکه شاد از تلویزیون اینترنتی شادنما با دسترسی کاربران به اینترنت در شبکه شاد فراهم شد.