هزار و ۲۷۵ نفر سال گذشته بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن که آمار تلفات ۹۳۵ نفر بود، ۳۶.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال گذشته استان خوزستان با ۱۵۱ فوتی در صدر آمار و استان‌های مازندران با ۱۰۹ و گیلان با ۱۰۸ متوفی در رتبه‌های بعدی تلفات غرق‌شدگی قرار می‌گیرند.

برخلاف تصور عموم، رودخانه‌ها همواره دارای بیشترین تلفات غرق شدگی هستند و بالاترین آمار را به خود اختصاص می‌دهند. به طوری که از کل تلفات غرق شدگی، ۴۶۸ نفر در رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند که بیش از یک سوم (۳۶.۷ درصد) از کل آمار را در برمی‌گیرد. بعد از رودخانه‌ها، دریا با ۱۵۱ فوتی (۱۳۰ نفر مناطق خارج طرح و ۲۱ نفر در مناطق ایمن‌سازی شده و مجاز) در رتبه بعدی تلفات غرق شدگی قرار دارند.

بر اساس این گزارش در سال گذشته ۱۴۰ نفر در استخرهای کشاورزی، ۱۳۷ نفر در کانال‌ها، ۹۰ نفر در دریاچه‌های مصنوعی و سدها، ۸۹ نفر در استخرهای شنا، ۴۵ نفر در حوض و حوضچه‌ها، ۳۴ نفر در چاه و ۲۸ نفر در دریاچه‌های طبیعی بر اثر غرق‌شدگی جان باخته‌اند. ۹۳ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان خود را از دست داده‌اند.