کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه خواستار رسیدگی مراجع قضایی و انتظامی به اخباری شدند که در فضای مجازی با هدف تحریک کارگران هفت‌تپه منتشر می‌شوند.

به گزارش ایلنا، کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه بعد از گذشت ۳۲ روز به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند. تعدادی از این کارگران در تماس با ایلنا گفتند: در حال حاضر همه کارگران در بخش‌های مختلف مجتمع مشغول کارند اما برخی در فضای مجازی قصد تحریک دوباره کارگران را برای ادامه اعتراض دارند که تقاضای رسیدگی به این مسأله را داریم.

به گفته آنها، در روزهای گذشته که اعتراض صنفی گروه‌هایی از کارگران شاغل در مجتمع صنعتی نیشکر هفت‌تپه به دلیل مطالبات صنفی جریان داشته است، برخی از افراد که شاغل در هفت‌تپه نیستند و دوست ندارند، آرامش به این شرکت بازگردد، با انتشار اخباری در فضای مجازی قصد تحریک کارگران را برای ادامه اعتراض در پیش گرفته‌اند. ظاهرا منافع این افراد در روزهایی که شاهد اعتراض کارگران هفت‌تپه بوده‌ایم، تامین نشده و اکنون برای تحریک کارگران دست به کار شده‌اند. کارگران هفت‌تپه با تاکید بر اینکه اگر اقدام اعتراضی هم در محل کارمان انجام دهیم، به گونه‌ای است که هیچ لطمه‌ای به محل کارمان نخواهیم زد، افزودند: در حال حاضر همه کارگران برای توسعه شرکت پای کار آمده‌اند و آرامش بر این شرکت حاکم شده است. در همین رابطه یکی از کارگران نیشکر هفت‌تپه با ابراز بی‌اطلاعی از هویت و نیت این افراد که در فضای مجازی اقدام به تحریک کارگران می‌کنند، اعلام کرد: با توجه به ماهیت صنفی مطالبات کارگران معترض هفت‌تپه، هیچ‌کدام از کارگران هیچ‌گاه اخبار دروغی را در فضای مجازی منتشر نمی‌کنند و در عین حال هم درصدد آسیب‌ رساندن به اموال و دارایی‌های محل کار خود نیستند. پیش از این کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه، از تخریب اموال این مجموعه صنعتی و کشاورزی به دست افراد ناشناس خبر داده و آن را محکوم کرده بودند.

کارگران هفت‌تپه با بیان اینکه عده‌ای سودجو قصد برهم زدن آرامش و مخدوش کردن وضعیت کارخانه و کارگران شرکت را دارند، در پایان تاکید کردند: اجازه نمی‌دهیم برای کارگران هفت‌تپه حاشیه‌سازی انجام شود و از مراجع قضایی و نیروی انتظامی درخواست داریم، پیگیر فضاسازی‌هایی که توسط عده‌ای سودجو به نام کارگران زحمت‌کش هفت تپه ایجاد شده، باشند و این مسأله را مورد رسیدگی قرار دهند.