با فرارسیدن شب‌های قدر، موضوع بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی تبدیل به یکی از مسائل بحث‌انگیز ‌شده است. شیوع بیماری کرونا از یک سو و علاقه مردم به برپایی مراسم مذهبی در ماه رمضان از سوی دیگر مسئولین را بر آن داشته تا فکری در این مورد کنند. بر همین اساس با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر تولیت‌های آستان‌های مقدس کشور در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر بیانیه مشترک صادر کردند. در همین رابطه نیز وزارت بهداشت پروتکل‌هایی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد اعلام کرده است. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز بیان کرده است؛ ستاد ملی مقابله با کرونا با بازگشایی مساجد فقط در شب‌های قدر به مدت ۲ ساعت موافقت کرده است. به گفته وزیر بهداشت، شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های حداکثری بین ساعت ۱۲ شب تا دو بامداد، برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در همین رابطه، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در بقاع متبرکه سراسر کشور هنوز مجوزی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر نشده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد نوروزپور با بیان اینکه تصمیم‌گیر نهایی ستاد ملی مقابله با کروناست و آن‌ها باید اجازه برگزاری مراسم شب‌های قدر را صادر کنند، تصریح کرد: چنانچه اجازه‌ای برای حضور مردم در مراسم شب‌های قدر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شود، ما نیز آمادگی داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پذیرای حضور مردم در اماکن و بقاع متبرکه در شب‌های قدر باشیم. همچنین برای برگزاری این مراسم آمادگی داریم تا در صحن‌های روباز امامزادگان و اماکن متبرکه مردم با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور داشته باشند.  درهای مساجد خوزستان اما به دلیل وضعیت قرمز شیوع کرونا امسال بسته می‌ماند. ایکنا در خبری به نقل از  رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان خبری منتشر کرده است که در آن گفته در شب‌های قدر، مراسمی در مساجد خوزستان نداریم و مساجد همچنان تعطیل هستند.

  تهران دارای بیشترین بیمار ام‌اسی درگیر کرونا

کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و این بار نوبت عبدالحسین هوشمند، مدیرعامل انجمن ام‌اس ایران است که آمار قربانیان ام‌اس را بدهد.  هوشمند گفت: بخش عمده بیماران ام‌اس داروهایی را مصرف می‌کنند که سیستم ایمنی آن‌ها را تضعیف می‌کند. بنابراین این بیماری تهدیدی جدی برای بیماران ام‌اس است.

شناسایی 1481بیمار جدید مبتلابه کووید ۱۹ در کشور

84 روز از شیوع کرونا در ایران می‌گذرد و هنوز افراد زیادی به این ویروس مبتلا می‌شوند یا جان خود را از دست می‌دهند. کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا گفت: از روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی یک هزار و 481 بیمار جدید مبتلابه کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و 48 تن فوت کرده‌اند. با احتساب این آمار تعداد مبتلایان به کووید-19 در کشور به 110هزار و 767 نفر و تعداد فوتی‌ها به 6هزار و 733 نفر رسید. تاکنون 88هزار و 357 نیز از بیماری بهبودیافته‌اند.

بااین‌حال همچنان استان‌های تهران و خوزستان صدرنشین هستند و استان خوزستان وضعیت قرمز دارد که با اعمال محدودیت‌ها به‌ویژه در مناطقی که بیماری بیشتر شایع شده است، انتظار کاهش بیماری می‌رود.

کرونا در بسیاری از مناطق کشور به فاز مهار رسید

ایرنا در خبری به نقل از وزیر بهداشت، گفته است اپیدمی کرونا در اکثر مناطق کشور از فاز مدیریت خارج‌شده و به فاز کنترل رسیده و در بسیاری از مناطق به فاز مهار رسیده اما از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های مراسم شب‌های قدر را رعایت کنند. سعید نمکی روز گذشته از مردم خواهش کرد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و فکر نکنند بیماری تمام‌ و همه‌چیز عادی شده است.  وزیر بهداشت گفت:‌هر لحظه ممکن است به شرایط بد برگردیم و این برای ما پدیده خطرناک و مهلکی است.