کاهش چشمگیر شیب ابتلا به ویروس کرونا در قم

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، از کاهش چشمگیر شیب ابتلا به ویروس کرونا و عبور از نقطه پیک آن با اقدامات بهداشتی درمانی گسترده در قم خبر داد. به گزارش ایلنا، کریم همتی افزود: طی این مدت تلاش کردیم که مقدار بیشتری دارو و تجهیزات به قم وارد شود تا در این زمینه شاهد کاهش حداکثری مشکلات باشیم. او با اشاره به ظرفیت مناسب استان قم از نظر تولیدات صنعتی گفت: از استاندار قم درخواست می‌کنیم با هماهنگی وزارت صمت زمینه تولید مواد و ملزومات امروز مردم همچون ماسک، لباس، تولید الکل 70 درصد به بالا  و ... را در همین استان فراهم آورند تا انشالله شاهد حل مشکل داروخانه‌های سطح شهر باشیم.

    

افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌های پایتخت

شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که در پی اعلام دولت، لایحه دوفوریتی‌ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن نرخ کرایه تاکسی تا پایان سال ۱۱درصدافزایش می‌یابد. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل افزایش نرخ بنزین دولت تصمیم گرفته است تا پایان سال نرخ کرایه تاکسی را افزایش دهد. علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز در تشریح این مصوبه گفت: فرمانداری در حالی نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ را ۲۰ درصد افزایش داد که در متن مصوبه آمده است این رقم به فرض ثابت بودن ( قیمت) حامل‌های انرژی است. درنهایت اعضای شورای شهر تهران به دو فوریت و کلیات این لایحه رأی مثبت دادند و بر همین اساس نرخ کرایه‌ای تاکسی تا پایان سال ۱۱ درصد افزایش پیدا کرد.

    

شهروندان در روزهای پایانی سال به بهشت‌زهرا نروند

یک عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از مدیریت شهری درخواست کرد که تدابیر لازم را برای محدودیت حضور مردم در بهشت‌زهرا در روزهای پایانی سال در پیش گیرند. به گزارش مهر، احمد مسجدجامعی تشکر ویژه‌ای از کارکنان بهشت‌زهرا کرد که در حال خدمت در این شغل پرمشقت هستند. او در ادامه با اشاره به سنت ایرانیان برای حضور در پنجشنبه و جمعه آخر سال در بهشت‌زهرا گفت: این سنت قدیمی است که بازماندگان نوروز را در کنار مردگانشان هستند. چنین اقدامی هرساله تشویق و توصیه می‌شده اما امسال کاملاً برعکس است.  او درخواست کرد که تمهیداتی با همکاری پلیس انجام شود و روش‌هایی مانند بستن راه‌ها یا محدودیت عبور در این محدوده موردتوجه قرار گیرد، زیرا برای انجام کارهای فرهنگی دیر شده و باید توجه داشت که حضور و انبوه جمعیت می‌تواند چه تعداد را در معرض ابتلا قرار دهد و باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

    

هشدار در خصوص مسمومیت  با الکل صنعتی یا متانول

رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص مسمومیت با الکل صنعتی یا متانول هشدار داد. به گزارش فارس، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری ناشی از کرونا ویروس جدید در کشور و تأکید بر بهداشت دست‌ها و گندزدایی مناسب سطوح در منازل و اماکن و نقش مهم استفاده از اقلام ضدعفونی‌کننده ازجمله  فرآورده‌های بر پایه الکل اتیلیک (اتانول) جهت پیشگیری از این عفونت، متأسفانه بر اساس مشاهدات و اطلاعات به‌دست‌آمده از برخی بیمارستان‌های کشور، مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا قرقره نمودن محلول‌های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و حتی در برخی موارد مصرف خوراکی الکل متیلیک (متانول) به‌اشتباه و با هدف پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید گزارش ‌شده است. شانه‌ساز ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی این موضوع درخواست کرده است اطلاعیه هشدار مسمومیت متانول به نحو مقتضی به کلیه مراکز و مؤسسات پزشکی و درمانی تحت پوشش  معاونت‌ها سازمان‌ها اطلاع‌رسانی شود.