اعلام تخلفات روانشناسان و مشاوران در سال ۹۸

امسال حدود ۹۰۰ فقره پرونده شکایت یا گزارش از روانشناسان و مشاوران به سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گزارش شده است. حسین مصباح‌، معاون انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: امسال سازمان روانشناسی و مشاوره حدود ۶۰۰ مورد بازرسی حضوری یا مجازی به‌منظور بررسی نحوه عملکرد روانشناسان و مشاوران انجام داده است که در پی آن حدود ۱۸۰ مورد (فرد یا موسسه) به سازمان احضار شدند؛ از این میان ۸۰ مورد از آنها با پذیرش اشتباهات خود متعهد به اصلاح یا توقف فعالیت خود در حوزه روانشناسی یا مشاوره شدند. همچنین حدود ۱۵ مورد اعمال مجرمانه در حوزه روانشناسی و مشاوره طی سال جاری صورت گرفته است که جرم اغلب آنها ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره کشور بدون داشتن پروانه از سوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بوده‌ است؛ پرونده این متخلفان به دادگاه ارجاع شده که برای سه مورد از آنها حکم صادر شده است.

    

 حذف سوخت CNG برای ۲میلیون خودرو

مدیرعامل اتحادیه سازمان حمل‌ونقل همگانی کشور از توقف عرضه CNG به ۲ میلیون خودرویی که غیرمجاز دوگانه‌سوز شده‌اند در آینده نزدیک خبر داد. سعید قیصر گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در تلاش است جایگاه‌های عرضه CNG به‌صورت آنلاین به سامانه مدیریت یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) متصل شوند تا به این ترتیب خودروهای دوگانه‌سوزی که معاینه فنی ندارند از ارائه CNG به آنها جلوگیری شود. رانندگانی که قصد دوگانه‌سوز کردن خودروهای خود را دارند باید در مراکز مجاز اقدام به این کار کنند تا در مرحله بعد موفق به دریافت تأییدیه معاینه فنی شوند. در حقیقت خودروهایی که گواهی سلامت ندارند نمی‌توانند تأییدیه معاینه فنی دریافت کنند و علاوه بر اعمال قانون توسط پلیس در آینده نزدیک عرضه CNG نیز به آنها انجام نخواهد شد.

    

آغاز فرآیند نام‌نویسی در کاروان‌های حج تمتع ۹۹

سازمان حج و زیارت اعلام کرد که فرآیند ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع سال ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ صبح جمعه نهم اسفندماه در سراسر کشور آغاز شد. در این ثبت‌نام اولویت‌های اصلی شامل آن دسته از دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۸۶ که قبلاً نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه www.reserve.haj.ir اقدام کرده‌اند. این دسته از واجدین شرایط می‌بایست برای انتخاب کاروان، رزرو و ثبت‌نام اولیه به سامانه گفته شده مراجعه و پس از آن مدارک لازم را به مرور زمان به مدیر کاروان مربوطه تحویل دهند. در صورت عدم مراجعه به‌موقع رزرو ایشان باطل و ظرفیت خالی کاروان طبق برنامه زمان‌بندی در اختیار دارندگان سایر اولویت‌ها قرار خواهد گرفت.

    

 آغاز بارش‌ها در مناطق غرب و شمال غرب کشور

بعدازظهر شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور، بارش باران و برف در این منطقه شروع خواهد شد. صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از روز یکشنبه (۱۰ اسفندماه) نیز در مناطق شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه (۱۲ اسفندماه) هم این سامانه بارش در شمال غرب و غرب تضعیف خواهد شد و در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و همچنین شمال شرق فعال خواهد بود. در روز دوشنبه کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. در روز سه‌شنبه (۱۳ اسفندماه) این سامانه در شمال شرق سبب ریزش برف و باران شده و از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.