خطر حذف داروسازان از داروخانه‌ها

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ضمن انتقاد از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر حذف تعرفه خدمات دارویی در داروخانه‌ها، گفت: بر اساس رای دیوان عدالت حتی تعرفه ساخت داروهای ترکیبی که فقط در تخصص داروساز  است هم نباید گرفته شود.

سیدعلی فاطمی ‌ با اشاره به اخباری مبنی بر حذف تعرفه خدمات دارویی از سوی دیوان عدالت اداری، به ایسنا گفت:  به نظر می‌رسد در صورت حذف تعرفه فنی داروخانه، الزام حضور داروساز در داروخانه و بیمارستان و قبول مسئولیت توسط او ساقط می‌شود و این عملا به معنی خروج آنها از این مراکز است.

    

کمک معیشتی به چند قلوها

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: با حمایت‌های دولت و در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی رهبر معظم انقلاب، از این به بعد به تمام خانواده‌های دارای سه قلو به بالا به صورت ماهانه کمک هزینه معیشتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

وحید قبادی دانا روز جمعه در نخستین گردهمایی «همزادهای دوست داشتنی سرزمین من» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: کمک هزینه از ابتدای تولد تا ۶ سالگی پرداخت می‌شود. تعداد خانواده‌های دارای فرزند سه قلو به بالا و خانواده‌های دوقلو نیارمند کمک معیشتی دولت، ۱۷ هزار خانوار در کل کشور هستند که اولین واریز این کمک معیشتی در چند روز گذشته انجام شد.

    

دستفروشان اجازه بساط‌گستری در معابر پرتردد  را  ندارند

رییس پلیس پایتخت در روزهای از طرحی ویژه برای مقابله با دستفروشی در ماه پایانی سال خبر داد.سردار حسین رحیمی درباره اینکه آیا پلیس با فعالیت دستفروشان در روزهای پایانی سال برخورد خواهد کرد، به ایسنا گفت: با احترام به دستفروشان باید اعلام کنم که خیابان متعلق به همه مردم است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که عده‌ای در محل تردد عابران پیاده، خودروها و مردم بساط پهن کنند، چرا که این موضوع سبب ایجاد گره‌های ترافیکی و همچنین ایجاد ناامنی در این مناطق می‌شود و موجبات نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد.

وی در عین حال برضرورت رعایت حقوق دستفروشان نیز تاکید کرد و گفت:‌ ما به شهرداری گفتیم بیایید در هماهنگی با یکدیگر طرح ساماندهی دستفروشان را آغاز کنیم و اتفاقا همین چند روز پیش هم آخرین جلسه آن را با مسئولان شهرداری برگزار کردیم و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده است.