کروناویروس جدید بیشتر چه کسانی را مبتلا می‌کند؟

با گسترش کروناویروس در چین، مشاهده آن در برخی کشورهای دیگر و همچنین اعلام وضعیت اضطرار بین‌المللی از سوی سازمان جهانی بهداشت درباره آن، یکی از سؤال‌ها آن است که این ویروس جدید چه کسانی را بیشتر تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، بیشتر سالمندان را گرفتار می‌کند یا افراد جوان‌تر نیز مستعد ابتلا به آن هستند؟ به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام متخصصان امر، امکان آلوده شدن به ویروس جدید کرونا برای تمام گروه‌های سنی وجود دارد. البته سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مانند آسم، دیابت و بیماری قلبی، بیش از سایرین مستعد ابتلا به نوع شدید این بیماری ویروسی هستند. سازمان بهداشت جهانی به همه مردم در تمام گروه‌های سنی توصیه می‌کند که با رعایت بهداشت دست‌ها و بهداشت سیستم تنفسی، از خود در برابر این ویروس محافظت کنند. همچنین تا به امروز داروی اختصاصی برای پیشگیری یا درمان ویروس جدید کرونا توصیه نشده است.

    

پس گرفتن چراغ خاموش املاک شهرداری

شهردار تهران از شناسایی ۱۳۰ ملک جدید در جریان بررسی املاک در اختیار غیر شهرداری تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، پیروز حناچی درباره اقداماتی که شهرداری تهران برای بازپس‌گیری املاک در اختیار غیر انجام داده است، گفت: در شهرداری به‌صورت چراغ خاموش در حال پس‌گرفتن املاک هستیم و با هیچ‌کس هم شوخی نداریم. کار سختی است، چراکه باید املاکی که استفاده درستی از آن‌ها می‌شود را از املاکی که انحراف کاربری دارند، تفکیک کنیم.  شهردار تهران با تأکید بر اینکه این مسئله توسط شهرداری با جدیت در حال پیگیری است، ادامه داد: آمار املاک در اختیار غیر ۱۴۰۰ عدد بوده که به شورای شهر تهران ارائه‌شده است و ۱۳۰ ملک دیگر نیز وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده بودند و آن‌ها را شناسایی کردیم.

    

راه اندازی دو مرکز برای نگهداری از معتادان متجاهر

اوایل دی‌ماه سال جاری بود که پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس پیشگیری، برای جمع‌آوری معتادان متجاهر به دره فرحزاد رفت و در عرض چند ساعت، ۲۰۰ معتاد متجاهر را از دره جمع‌آوری کرد. به گزارش میزان، امروز سرهنگ حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت از رهایی ۱۰۰ معتاد متجاهر به دلیل نداشتن مرکزی برای نگهداری از آن‌ها خبر داد. بر اساس قانون، مراکزی که برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجادشده‌اند، افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال را پذیرش نمی‌کنند، بنابراین این افراد، در صورت جمع‌آوری توسط پلیس، دوباره به خیابان‌ها بازگردانده می‌شوند. همچنین معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ در پاسخ به این سؤال که تکلیف افراد پایین ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال چه می‌شود؛ گفت: ماه آینده مرکزی برای نگهداری از معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال ایجاد می‌شود. مهدی مهرانگیز افزود: همچنین مرکزی مستقلی برای نگهداری از معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال تأسیس می‌شود. سرپرست دادسرای ناحیه ۲۰ اظهار کرد: با ایجاد این دو مرکز، تعدادی از معتادان متجاهر که محلی برای نگهداری از آنان وجود نداشت؛ اسکان داده می‌شوند.

    

هواپیمای ایرانی برای بازگرداندن دانشجویان عازم چین شد

یک فروند هواپیما جهت بازگرداندن دانشجویان ایرانی ساکن شهر ووهان چین به همراه تیم پزشکی، بامداد دیروز تهران را به مقصد این شهر ترک کرد. به گزارش ایرنا، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعدادی از پزشکان عفونی و تیم عملیات ویژه اورژانس در این پرواز حضور دارند. علی‌رضا وهاب‌زاده که خود در این پرواز حاضر است، بیان کرد: قرار است امروز دانشجویان ایرانی ساکن ووهان با این پرواز به کشور بازگردند. او اظهار کرد: ۷۰ دانشجوی ایرانی در ووهان چین حضور دارند که پس از بازگشت به کشور به مدت ۱۴ روز در قرنطینه خواهند بود.