فرسودگی ۷۹ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی 

۷۹ درصد ناوگان حمل ونقل عمومی کشور پیر و فرسوده شده و نیاز به جوانسازی دارد بنابراین خرید اتوبوس شهری از اهمیت زیادی برخوردار است.  مهدی جمالی نژاد، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اختصاص پنج هزار میلیارد تومان برای خرید و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی در بودجه ۹۸ خبر داد و گفت:‌ در مجموع پنج هزار میلیارد تومان شامل سه هزار میلیارد تومان برای خرید و ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی کشور در بودجه سال ۱۳۹۸ دیده شده است. همچنین هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه مترو و حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده که موجب تسهیل‌ و تسریع در این امور خواهد شد و برای تقویت ناوگان تاکسیرانی نیز یک تحول ایجاد شده است.

    

لزوم برخورد با عوامل سوزاندن کتاب پزشکی 

در پی انتشار فایل ویدئویی به آتش کشیدن کتاب مرجع علم پزشکی روز دنیا، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در بیانیه‌ای، این اقدام را محکوم کرد و خواستار برخورد مراجع مرتبط با عوامل انجام آن شد. در بخشی از بیانیه دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت آمده است: «به آتش کشیدن یکی از کتب مرجع علم پزشکی روز دنیا توسط یکی از مدعیان در کشور، عملی به‌ دور از خرد جمعی است که فارغ از لطمه به فرهنگ غنی ایرانی، ارتکاب آن توسط فردی در لباس روحانیت، باورها و اعتقادات دینی مردم را زیر سوال می‌برد. اسلام دینی است اهل تعامل علمی و مباحثه در چهارچوب عقل. این فرهنگ غنی که موجب به‌وجود آمدن تمدن درخشان اسلامی در گذشته بوده است، امر به گفت‌وگوی علمی در چهارچوب اخلاق می‌کند. سیره معصومین علیهم‌السلام و علما و بزرگان علمی در گذشته همیشه بر شنیدن اقوال مختلف و انتخاب احسن دلالت داشته است؛ بنابراین این اقدام عجیب و عوام‌فریبانه نشان از یک مسیر انحرافی در حرکت ملت ایران در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است».

    

کمک‌های۱۲ میلیارد تومانی مردم برای سیل‌زدگان 

مجموع کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان کشور به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است.  به گزارش ایسنا، علیرضا عسگریان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به افزایش میزان کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور به ۱۲ میلیارد تومان، افزود: از این میزان ۶.۵ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵.۵ میلیارد تومان به صورت کالا و اقلام ضروری کمک شده است.

    

اسکان ۱۳ میلیون فرهنگی 

در نوروز 99

در نوروز امسال ۱۱ میلیون نفر روز، فرهنگیان در مراکز اسکان پذیرش شدند و سال ۹۹ این اداره کل آمادگی دارد تا ۱۳ میلیون نفر روز را اسکان دهد. گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص کمیت و کیفیت خدمات برای اسکان نوروزی فرهنگیان در نوروز ۹۹ گفت: ما امسال برای نوروز ۹۹ قریب به ۴۹۵ پایگاه پذیرش فرهنگیان را در سراسر کشور آماده و عملیاتی کردیم به اضافه ۲۵ هزار مدرسه در قالب ۱۰۰ هزار کلاس درس. 

همچنین ۲۸ هزار نفر از عوامل اجرایی پای کار را در قالب ادارات تعاون و رفاه سراسر کشور اسکان نوروزی را با شعار «کیفیت مطلوب، امنیت پایدار و مسافرت ارزان» برای فرهنگیان عملیاتی کرده‌ایم. ۳۶۵ مرکز رفاهی را به اضافه ۵۰ پردیس دانشگاهی و ۳۰۰ اردوگاه را نیز مجهز کرده و با تراز و جایگاه عالی برای فرهنگیان آماده کرده‌ایم که شامل ۱۶ هزار و ۸۰۰ تخت خواب برای اسکان فرهنگیان در این مراکز است. 

در کنار اینها ۲۲۷ تالار با ۶۶ هزار صندلی و ۱۳۸ هزار رستوران با ۵ هزار صندلی را آماده خدمت‌رسانی به فرهنگیان کرده‌ایم تا در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان در سراسر کشور در نوروز به آنها خدمات ارائه دهند.