تکذیب خبر بازسازی ۲۵۰ مدرسه سوری توسط آموزش و پرورش 

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش انتشار اخباری از قول وزارت آموزش و پرورش ایران برای بازسازی ۲۵۰ مدرسه در سوریه را صحیح ندانست و آن را رد کرد.

علی باقرزاده در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: آقای وزیر در جریان سفر دو روزه به سوریه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته هیچ قولی برای احداث مدرسه نداده و صحبتی هم درباره ساخت و ساز مدارس مطرح نشد، چه برسد به اینکه عدد و رقمی هم اعلام شود.

وی افزود: در این سفر برای تبادل دانش و تجربه پیرامون بازسازی مدارس سوریه اعلام آمادگی کرده بودیم.

به گزارش ایسنا، حاجی میرزایی در این سفر که چهارشنبه گذشته آغاز شد، در توییتی گفته بود: «امروز در دمشق با همتای سوری‌ام دیدار داشتم. در چند سال درگیری در سوریه حدود ۱۰ هزار مدرسه تخریب شده با توجه به تجربه کشورمان در زمینه بازسازی و تجهیز واحدهای آموزشی در جنگ تحمیلی، به آقای عماد موفق العزب گفتم آماده انتقال تجربه و دانش فنی‌مان برای بازسازی مدارس سوریه هستیم‌.»

    

رئیس پلیس راهور ناجا: 

هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهد

رئیس پلیس راهور ناجا گفت که هر نیم ساعت یک نفر بر اثر تصادفات در کشور جان خود را از دست می‌دهد. سید کمال هادیانفر افزود در ۹ ماهه اول سال ۹۸، حدود ۳۶ درصد تصادفات فوتی ناشی از تخلف نداشتن توجه به جلو بوده که یکی از موارد مهم آن، استفاده از تلفن همراه است که میزان بروز خطر تصادف را تا ۴ برابر افزایش می‌دهد.

    

شناسایی ۳۵ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت  

مدیرعامل سازمان آتش نشانی از شناسایی ۳۵ هزار ساختمان ناایمن در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی گفت: طرحی را به عنوان پایش ایمنی ساختمان‌ها را در دستور کار قرار دادیم که در جریان اجرای این طرح ۲۴۳ ساختمان مشابه پلاسکو شناسایی شده‌اند. البته این ۲۴۳ ساختمان الزاما مانند پلاسکو نبودند، چون شرایط ساختمان، نوع سازه و نوع کاربری و قدمت ساختمان بسیار اهمیت دارد و همه ساختمان‌ها مشابه نیستند، اما با همکاری قوه قضاییه ۱۱ مورد که از بقیه خطرناک‌تر بودند ملزم شدند که موارد ایمنی را رعایت کنند و ما با همکاری قوه قضاییه برخی را پلمپ کردیم تا اقدامات ایمنی را انجام دادند.

داوری ادامه داد: در حال حاضر هدف ما پلمپ کردن ساختمان نیست، بلکه ایمن‌سازی ساختمان و ارتقای ضریب ایمنی آن است. شاید نتوانیم یک ساختمان قدیمی را مانند یک ساختمان نوساز ایمن کنیم، اما می‌توانیم ضریب ایمنی آن را بالا ببریم. 

    

چالش روزهای برفی معلولان 

رییس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه نیاز افراد دارای معلولیت به خودرو در روزهای برفی، چند برابر می‌شود، افزود: فضای شهری برای حضور افراد دارای معلولیت در سطح جامعه، آماده نیست و اگر برخی معلولان در برخی نقاط مناسب‌سازی شده، دسترسی حداقلی به فضای شهری دارند اما با بارش برف این تردد حداقلی نیز از آنان گرفته می شود. لازم است دستگاه‌های متولی به مکان‌های مناسب سازی شده شهری در روزهای بارانی و برفی توجه بیشتری داشته باشند تا تردد افراد دارای معلولیت در آن مکان‌ها دچار وقفه نشود.  

به گزارش خبرگزاری ایرنا، ابراهیم کاظمی مومن سرایی گفت: رمپ‌های معابر ویژه معلولان هنگام بارش برف باید فورا شن‌ریزی و پاکسازی شوند؛ ادارات دولتی نیز می‌توانند هنگام بارش برف محوطه‌های خود را برای دسترسی معلولان به خدمات اداری، پاکسازی کنند.