فقدان اوراق هویتی؛ مشکل زنان معتاد و فرزندانشان

یک فعال حقوق زنان بابیان اینکه زنان دارای اعتیاد با مشکلات هویتی، اشتغال، سرپناه، فرزندان بی شناسنامه و... روبه‌رو هستند، گفت: از نمایندگان مجلس یازدهم انتظار می‌رود قوانین حمایتی برای زنان به‌ویژه زنان دارای اعتیاد نوشته شود تا آنان بتوانند اوراق هویتی داشته باشند و در این حالت مشکلات خود و فرزندانشان را بهبود ببخشند. به گزارش ایسنا، لیلا ارشد تصریح کرد: برخی از زنان دارای اعتیاد، کارتن‌خواب و فاقد برگه اوراق هویتی هستند، برخی‌هایشان به دلایلی دست به رفتارهای پرخطر می‌زنند و برای درمان بیماری‌های خود نیازمند کارت درمان هستند. ارشد در ادامه با تأکید بر اینکه زنان دارای اعتیاد نیازمند حمایت‌های اجتماعی هستند، گفت: عموماً زنان پس از ترک مواد مخدر و طی کردن دوره درمانی، هیچ حمایت اجتماعی دریافت نمی‌کنند. ارشد  در پایان اعلام کرد: به‌عنوان فعال اجتماعی از نمایندگان مجلس دوره یازدهم انتظار دارم قوانین حمایتی برای زنان به‌ویژه زنان بهبودیافته نوشته شود تا آن‌ها بتوانند اوراق هویتی داشته باشند. باید راهکاری اتخاذ شود تا به زنان دارای اعتیاد و فرزندانشان شناسنامه و اوراق هویتی ارائه شود تا آنان بتوانند مشکلات خود و فرزندانشان را بهبود ببخشند.

    

زلزله ۴.۷ ریشتری برازجان بوشهر را لرزاند

زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر بامداد روز گذشته شهرستان برازجان در استان بوشهر را لرزاند. به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه و یک ثانیه در عمق ۹ کیلومتری زمین و در فاصله ۱۲ کیلومتری برازجان، ۲۲ کیلومتری تنگ ارم و ۲۹ کیلومتری سعدآباد در استان بوشهر روی داد. در همین ارتباط بر اساس گزارش این مرکز،‌زلزله دیگری نیز به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۶ و ۴۹ دقیقه برازجان را لرزاند. جهانگیر دهقانی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با اشاره به وقوع ۶ زمین‌لرزه، بامداد چهارشنبه در دشتستان و گناوه افزود: پس از وقوع زلزله بلافاصله نیروهای امدادی به محل وقوع زلزله اعزام شدند. او ادامه داد: در این زمین‌لرزه ۷ نفر مصدوم شدند که ۳ نفر به‌صورت سرپایی درمان شدند و ۴ نفر نیز در بیمارستان شهید گنجی برازجان بستری هستند که ۳ نفر شکستگی دست دارند و یک نفر نیز به علت ترس از زلزله مصدوم شده است.

دهقانی با اشاره به خسارت زلزله و ایجاد شیارها و ترک‌ها در برخی ساختمان‌ها گفت: نیروهای مدیریت بحران در منطقه حضور دارند و در حال برآورد خسارت‌ها هستند.