افزایش مراکز آماده سازی کودکان بهزیستی برای زندگی مستقل

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از افزایش مراکز آماده سازی کودکان بالای ۱۸ سال برای زندگی مستقل خبر داد و گفت: ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان به عنوان امداد یارانه به این کودکان پرداخت می‌شود. به گزارش مهر،حبیب الله مسعودی فرید در مورد آماده‌سازی کودکان تحت پوشش بهزیستی گفت: برخی از این کودکان شرایط و آمادگی لازم برای شروع یک زندگی مستقل را ندارند و مدیریت مالی ندارند به همین دلیل سازمان بهزیستی سعی می‌کند با کمک مددکاران این کودکان را راهنمایی کند و از کمک خیرین نیز استفاده می‌کنیم. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه مراکزی برای آماده‌سازی کودکان در استان‌های مختلف ایجاد شده و قرار است گسترش داده شود گفت: در این مراکز ۴ تا ۵ نفر از بچه‌ها با یکدیگر زندگی می‌کنند و زیر نظر مددکاران مشکلاتشان را برطرف و برای زندگی آماده می‌شوند. فرید با اشاره به اینکه این مراکز به کمک خیرین ایجاد شده و یک مربی نیز در مرکز حضور دارد افزود: بر اساس آئین‌نامه بهزیستی مدت زمانی که فرزندان بهزیستی می‌توانند در این مراکز زندگی کنند ۶ ماه تا یک سال است اما ما این زمان را لحاظ نمی‌کنیم و تا زمانی که کودکان شرایط زندگی مستقل را نداشته باشند می‌توانند در این مرکز حضور پیدا کنند و مانند فرزندان خودمان با آنها برخورد خواهیم کرد.

    

رسیدگی به پرونده‌‌های سایت‌های دیوار و شیپور در شورای حل اختلاف

رییس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: مراجع قضایی در تهران اعلام کرده‌اند که در سال جاری پرونده‌های قضایی مرتبط با سایت‌های دیوار و شیپور باید در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ تورج کاظمی، درباره تخلفات صورت گرفته در سایت‌های دیوار و شیپور گفت: مراجع قضایی در تهران اعلام کرده‌اند که در سال جاری پرونده‌های قضایی مرتبط با این سایت‌ها در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شود، شورای حل اختلاف نیز پرونده‌هایش را به پلیس فتا به عنوان ضابط دادگستری ارسال نمی‌کند. 

رییس پلیس فتا تهران بزرگ درباره پیامک‌های جعلی در خصوص رمز دوم یکبار مصرف یا رمز پویا گفت: مردم در مورد تغییر رمز دوم و استفاده از رمز یکبار مصرف نباید صرفا به پیامک‌ها اکتفا کنند. سرهنگ کاظمی درباره فعالیت فالگیران و دعانویسان در فضای مجازی نیز گفت: هر موضوعی که مراجع قضایی به عنوان ضابط به ما ارجاع دهند ما مجوز ورود به آنها را داریم و این پرونده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، اما چنانچه مرجع قضایی از ما درخواستی نداشته باشد، ما براساس قانون به صورت جداگانه و بدون مجوز قانونی اجازه ورود نخواهیم داشت.