توزیع «انسولین» در ۶۰۰۰داروخانه منتخب

به دنبال انتشار خبرهایی درباره سهمیه‌بندی انسولین به دلیل کمبود این دارو در کشور، مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: داروی انسولین در ۶۰۰۰  داروخانه منتخب در سراسر کشور توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، غلامحسین مهرعلیان گفت: سازمان غذا و دارو برای نظارت بیشتر بر توزیع و عرضه داروی انسولین، این دارو را در داروخانه‌های منتخب توزیع کرده و به مردم ارائه می‌دهیم.

او با بیان اینکه برای نظارت دقیق‌تر در توزیع و در عین حال دسترسی راحت‌تر بیماران، انسولین را در داروخانه‌های منتخب توزیع کردیم، افزود: بنابراین هیچگونه کمبودی در زمینه داروی انسولین وجود ندارد و سهمیه‌بندی هم در این زمینه انجام نشده است.

مهرعلیان تاکید کرد: به تازگی یکسری از داروهای انسولین را توزیع کرده‌ایم که تا آخر بهمن‌ماه کفایت می‌کنند. درعین حال برای بعد از آن هم در گمرک و انبارهایمان به اندازه کافی انسولین ذخیره داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

    

پیشنهاد نامگذاری معبری به نام سپهبد حاج قاسم سلیمانی

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران در پیام تسلیت خود در پی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: در نخستین جلسه شورای شهر پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد تا نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این ملک و ملت جان‌شان را فدا می‌کنند، همواره درمیان مردم زنده و جاوید خواهد ماند.

در متن پیام حجت نظری عضو شورای شهر تهران آمده است: سردار بزرگ ایران و اسلام، حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه‌اش رسید و شهید شد. شهادت حاج قاسم عزیز، اما جنایتی است که هیچ‌گاه از یاد ملت ایران فراموش نمی‌شود و همچون دیگر جنایات دولت آمریکا علیه کشورمان، در خاطر مردم ایران و جهان ثبت خواهد شد. این جنایت، رسوایی بزرگ ایالات متحده بود و مردم دیدند که چطور کشوری که ادعای مبارزه با تروریسم و داعش را دارد، بمب‌هایش برسر مرد اول مبارزه با داعش و عامل نابودی این جانیان روانه می‌شود! دولت‌مردان آمریکایی که انتقام نابودی داعش را از حاج قاسم و ملت ایران گرفتند، باید منتظر پاسخ جنایت‌شان باشند و بی‌تردد دست انتقام الهی از سفاکان و جنایتکاران، قوی‌ترین است.در پایان اعلام می‌کنم که در راستای انسجام هرچه بیشتر و وحدت ملی و به نمایندگی از مردم تهران در شورای اسلامی شهر، در اولین جلسه شورای شهر پیشنهاد نامگذاری معبری به نام شهید سرافراز، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را ارائه خواهم کرد تا نشان دهیم جایگاه کسانی که برای این ملک و ملت جان‌شان را فدا می‌کنند، همواره درمیان مردم زنده و جاوید خواهد ماند و راهشان ادامه‌دار خواهد بود.

    

اختصاص سهمیه ۱۵ هزار لیتری بنزین روزانه محیط‌بانان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از تخصیص سهمیه ۱۵ هزار لیتر بنزین به منظور انجام مأموریت‌های روزانه حوزه محیط‌بانی برای سال آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان سازمان محیط زیست با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته از سوی رئیس این سازمان با رئیس سازمان برنامه بودجه گفت: ادارات کل باید مصرف بنزین سه ماهه پایانی امسال خود را مدیریت کنند تا سال آینده بنزین مورد احتیاج به آنها تخصیص داده شود.

او با اشاره به اینکه مصرف بنزین موتورسیکلت‌ها و خودروهای محیط‌بانی 22 هزار لیتر در روز است، اظهار داشت: ‌اگر فکری برای تامین سوخت وسائل نقلیه نیروهای محیط‌بانی نشود، این یگان قدرت پیشگیری‌اش به 1.3 کاهش پیدا می‌کند.

به گفته محبت‌خانی خودروها و موتورسیکلت‌های محیط‌بانی سهیمه بنزین دریافت نکرده و باید با بنزین لیتری 3 هزارتومانی به کنترل و پایش  ۱۸ میلیون و ۸۴۰ هکتار از مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست بپردازند.