چسب زخم‌های خارجی در کشور بدون مجوز هستند

بر اساس اطلاعیه اداره نظارت بر تأمین و نگهداشت اداره کل تجهیزات پزشکی، تمامی چسب زخم‌ها با برند خارجی در کشور غیرمجاز اعلام شد. به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به اینکه در راستای حمایت از تولید داخل به هیچ گونه چسب زخم خارجی از سوی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی، مجوز واردات داده نمی‌شود، تمامی چسب زخم‌های خارجی موجود در کشور غیرمجاز است. همچنین، تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی با توجه به مورد اعلام شده باید از خرید کالای غیر مجاز خودداری کرده و در صورت وجود این کالا نسبت به جمع‌آوری و امحای کالا و همچنین، برخورد با متخلفین مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی اقدام کنند.

    

افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از افزایش نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان تهران خبر داد و گفت: نرخ تورم ماهانه استان تهران در آذر ١٣٩٨ به ۲.۵ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل ۹دهم درصد افزایش داشته است. به گزارش خبرگزاری ایسنا، نعمت‌الله ترکی در تشریح نرخ تورم ماهانه خانوارهای استان تهران، گفت: منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» به ترتیب۳.۳ درصد و ۲.۳ درصد بوده است. او افزود: نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای شهری ۲.۵ درصد است که نسبت به ماه قبل، ۰.۹ درصد افزایش داشته است. هم‌چنین این نرخ برای خانوارهای روستایی ۲.۸ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزایش داشته است.

    

بهمن در توچال تهران؛ یک کشته و یک مصدوم

بر اثر سقوط بهمن در ارتفاعات توچال تهران که صبح روز جمعه، ششم دی، رخ داد، دست‌کم یک نفر کشته و یک نفر زخمی شدند. به گزارش ایرنا، حسن فراهانی، رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات، با اعلام این خبر گفت که حرکت بهمن در جایی بین ایستگاه ۵ و ۲ توچال اتفاق افتاده و نیروهای امدادی با تماس‌های مردمی از موضوع باخبر شده‌اند. با این حال، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، به خبرگزاری فارس گفته است: «متأسفانه اطلاعات شهروندان ضد و نقیض بوده و منتظر بررسی مأموران و جمع‌بندی اطلاعات هستیم.»