مدیرکل دفتر جنگلداری و امور بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها:

سرانه فضای سبز کشور اندک است

مدیرکل دفتر جنگلداری و امور بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سرانه فضای سبز شهری کشور اندک است و باید از 2 دهم فعلی به ۷ دهم برسد.  به گزارش سازمان جنگل‌ها، محمدعلی معصومی افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه کشور، دیگر اجازه قطع درختان سرپا را در جنگل‌ها نخواهیم داد، مگر در بستر رودخانه‌ها و در پروژه‌های عمرانی که صورت می‌گیرد. او پایداری هر کشور را وابسته به پایداری اکوسیستم دانست و گفت: تمام اکوسسیتم‌ها وابسته به منابع طبیعی است و کاشت درخت و حفظ جنگل‌ها و مراتع در پایداری اکوسیستم دخیل است.

    

بیمه‌شدگان رایگان فقط در مراکز دولتی درمان می‌شوند

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت گفت: بیمه شدگان رایگان که از دفترچه بیمه همگانی سلامت استفاده می‌کنند، براساس تبصره ١٧ قانون بودجه ٩٨ فقط می‌توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند. به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمد هاشمی افزود: کسی که توانایی مالی دارد و می‌تواند به بخش خصوصی مراجعه کند و هزینه ۹۰ ماه بیمه را بدهد، می‌تواند دفترچه بیمه  خود را تغییر داده و به ۴۴ هزار مرکز طرف قرارداد بخش خصوصی مراجعه کند. او ادامه داد: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در پنج صندوق بیمه‌ای همگانی، ایرانیان، روستاییان و عشایر، کارکنان دولت و سایر اقشار تحت پوشش قرار دارند. بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت که به اصطلاح تحت پوشش بیمه رایگان هستند و حق بیمه آن‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود، فقط می توانند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند. البته بیمه شدگانی که تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان قرار دارند و حق بیمه می‌پردازند، می‌توانند به بیمارستان‌ها و مراکز خصوصی طرف قرارداد مراجعه کنند.

    

جایگزینی کارنامه‌های کاغذی با کارنامه‌های الکترونیک

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با بیان اینکه زیرساخت‌های الکترونیکی شدن کارنامه دانش‌آموزان فراهم است، گفت: برخی مدارس هم اکنون هم کارنامه‌های دانش‌آموزان را الکترونیکی ارائه می‌دهند.  به گزارش خبرگزاری فارس، پس از قبوض، بیشترین استفاده از کاغذ در آموزش و پرورش و برای صادر کردن کارنامه ماهیانه در دو نوبت و امتحانات نوبت اول، نوبت دوم و شهریور است. خسرو ساکی گفت: در حال حاضر تمام کارنامه‌ها در سامانه‌های مدارس ذخیره شده است و امکان بهره‌برداری وجود دارد. به عبارت دیگر هم اکنون مسئولان مدارس کارنامه دانش‌آموزان را از سیستم، پرینت گرفته و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند. او با اشاره به این که ارائه الکترونیکی کارنامه دانش‌آموزان جزو برنامه‌های در دست اقدام است، ادامه داد: این کار نیاز به برنامه‌ریزی و فرهنگسازی دارد.

    

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد:

افزایش بدهی سازمان‌های بیمه‌گر با افزایش کارانه پزشکان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در طرح تحول سلامت به بهانه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کارانه آنها افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث ایجاد بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت شد. بشیر خالقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در واکنش به اعتراض برخی پزشکان درباره پرداخت نشدن کارانه‌ها و تصمیم به لغو اعمال جراحی غیرضروری افزود: در حال حاضر بیمه سلامت بودجه خود را از محل بودجه عمومی و بیمه تأمین اجتماعی بودجه‌اش را از دستمزد کارگران تأمین می‌کنند و با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور و افزایش ناگهانی تعرفه‌ها، این بیمه‌ها نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند و توانایی پرداخت سریع بدهی‌های خود را ندارند. خالقی با بیان اینکه لازم است پزشکان به شرایط سخت اقتصادی کشور توجه داشته باشند و مانند سال‌های گذشته در کنار مردم حضور یابند، ادامه داد: پزشکان نباید بیش از پیش بر نگرانی مردم بیفزایند. از بیمه‌ها نیز انتظار می‌رود دستورالعمل خاصی را برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی به کار گیرند.