رئیس سازمان بسیج مستضعفین: 

هزار گردان سایبری در فضای مجازی ساماندهی شد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج توانسته است با سازماندهی جوانان با انگیزه و پرتحرک و دارای تخصص در حوزه فضای مجازی، تحت‌عنوان گردان‌های سایبری، ۱۰۰۰ گردان سایبری ساماندهی کند. غلامرضا سلیمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: دشمن از حضور سازمان یافته جوانان انقلابی در فضای مجازی بارها اظهار نگرانی کرده است و همین اظهار نگرانی دشمن از ساماندهی این نیروهای انقلابی، بیانگر تحرکی است که ایجاد شده است و این حضور توسعه و اعتلا پیدا خواهد کرد.

    

هشدار نسبت به کمبود عضو اهدایی در کشور

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های خاص وزارت بهداشت نسبت به کمبود عضو اهدایی در کشور هشدار داد. به گزارش ایلنا، مهدی شادنوش در ارتباط با کمبود عضو پیوندی در کشور و مرگ‌ومیر ناشی از آن اظهار کرد: در حال حاضر نام ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار اهدای عضو در سطح کشور موجود است. باید توجه کرد که این رویه درمانی،‌ یک انتخاب برای بیمار نیست و بیماران اگر به عضو پیوندی دسترسی پیدا نکنند، نمی‌توانند به حیات خود ادامه بدهند. هر فرد در این لیست یا عضو اهدایی برای ادامه زندگی پیدا می‌کند یا می‌‌‌میرد. از این لیست بنابر پیش‌بینی روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر از دنیا می‌روند که بسیار دل‌خراش است. او در همین خصوص بیان کرد: امیدواریم با گسترش فرهنگ اهدای عضو بتوانیم از این مرگ‌ومیر و شرایط انتظار جلوگیری کنیم.  شادنوش گفت: باید توجه کرد که در ایران تمام امکانات اهدای عضو در دسترس است. تمام پیوندهایی که در جهان انجام می‌شود در ایران نیز صورت می‌گیرد. ما از نظر علمی هیچ کسری نداریم. مشکل ما کمبود عضو اهدائی است.

    

تدوین لایحه‌ای برای برابری دیه زن و مرد 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از تدوین یک لایحه برای برابری دیه زن و مرد خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، معصومه ابتکار با بیان اینکه معاونت زنان لایحه‌ای برای برابری دیه زن و مرد تنظیم کرده است، گفت: از نظر دیه، حکم وحدت‌رویه قابل‌حل است، اما از نظر قانون هنوز لایحه نداریم؛ درحالی‌که مشکلی ازنظر فقهی وجود ندارد. او ادامه داد: بسیاری از فقها و صاحب‌نظران از نظر حوزه مبانی دینی با ما در این موضع کارکردند. چراکه در قرآن هیچ صراحتی نیست که بگوید دیه زنان حتماً باید نصف باشد و این برداشت علما در طی دوره‌ای بوده است. در این میان بحث اقتصادی زن مطرح است و اگر نقش اقتصادی زن تغییر کند مبحث دیه هم باید تغییر کند.

    

اجرای نسخه الکترونیکی منجر به شفافیت می‌شود

وزیر بهداشت گفت: اجرای پرونده الکترونیک سلامت و الزامات آن ازجمله برنامه نسخه الکترونیکی قطعاً منجر به شفافیت می‌شود، زیرا راهی به‌جز این مسیر نیست که گردش دارو و اقتصاد سلامت را بهینه و شفاف سازد.

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت بیان کرد: اجرای پرونده الکترونیک سلامت و الزامات آن ازجمله برنامه نسخه الکترونیکی قطعاً منجر به شفافیت می‌شود، زیرا راهی به‌جز این مسیر نیست که گردش دارو و اقتصاد سلامت را بهینه و شفاف سازد.

نمکی درباره اجرای برنامه نسخه الکترونیکی اضافه کرد: بعدازاین که پرونده الکترونیکی سلامت تکمیل شد، به‌صورت جدی و هفتگی در حال پرداختن به برنامه نسخه‌پیچی الکترونیک و نسخه‌نویسی الکترونیک هستیم.