تالار مانگه‌شه‌و نزدیک سقز شامگاه پنجشنبه میزبان مراسم عروسی بود، ولی در اثر نشت گاز شلنگ از متصل به بخاری دچار آتش‌سوزی و انفجار کپسول گاز مایع شد و علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر از مدعوین، ۴۹ تن دیگر نیز مصدوم و توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند. جانباختگان شامل پنج کودک، پنج زن و یک مرد؛ و همچنین مصدومان این حادثه بخاطر هجوم مهمانان برای خروج از تالار هنگام وقوع آتش‌سوزی، زیر دست و پا ماندند؛ جان باختند و یا مصدوم شدند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره جرئیات  انفجار گاز در تالار عروسی گفت: این حادثه حدود ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه پنجشنبه شب در سقز رخ داد. مجتبی خالدی، ادامه داد: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله ۱۱ دستگاه آمبولانس به محل اعزام و مصدومان پس از اقدامات اولیه پزشکی توسط تکنسین‌های اورژانس به نزدیکترین مراکز درمانی منتقل شدند. وی با بیان اینکه از 49 مصدوم در حال حاضر ۲۴ نفر درمان و ترخیص شده‌اند؛ یادآورشد: ۲۵ نفر همچنان در مراکز درمانی شهرستان سقز بستری هستند و ۵ مصدوم نیز به درمانگاه خصوصی مراجعه کرده‌اند.

تشکیل کارگروه برای بررسی حادثه و بازداشت مالک تالار

استاندار کردستان با اشاره به اینکه مالک تالار به دستور دادستان بازداشت شده  است، گفت: کارگروهی متشکل از مسئولان دستگاه‌های ذیربط برای بررسی علت حادثه  در یک تالار عروسی نزدیک سقز تشکیل شده و در حال بررسی علل حادثه از زوایای مختلف است تا در صورتی که سهل انگاری باعث وقوع حادثه شده با مسببان آن برخورد کنند. بهمن مرادنیا دیروز در حاشیه دیدار با مصدومان این حادثه در یکی از بیمارستان‌های سقز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان، گفت: تمام مسئولین و نهادهای مربوطه در حال آماده باش کامل هستند تا به نحوه مطلوب به آسیب‌دیدگان رسیدگی کنند. وی اضافه کرد: تمام مراکز درمانی سقز در حال خدمات‌رسانی به مصدومان حادثه هستند و تمهیدات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به این افراد اتخاذ شده و هیچ مشکلی در این ارتباط وجود ندارد. استاندار کردستان با بیان اینکه حادثه دیشب سقز همه ما را متاثر و غمگین کرد، افزود: عوامل بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و تامین اجتماعی سقز با تمام تلاش خود به مصدومین این حادثه رسیدگی کرده و همه توان خود را در این راستا به کار گرفته‌اند. استاندار کردستان روز جمعه را در این استان عزای عمومی اعلام کرد. هدف از سفر استاندار به سقز، بررسی موضوع، دیدار با خانواده فوت‌شدگان و عیادت از مصدومین و شرکت در مراسم خاکسپاری جانباختگان این حادثه دردناک اعلام شد.

ابراز همدردی ربیعی با آسیب‌دیدگان حادثه

سخنگوی دولت جان باختن ١١ هموطن کرد در حادثه انفجار گاز در یک مراسم عروسی در سقز را تسلیت گفت و در حساب توییتری خود نوشت: «با قلبی فشرده، در غم خانواده‌های داغدیده شریکیم. دولت تمام تلاش خودرا برای درمان مجروحان به کار می‌بندد.» دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در حساب توییتری خود نوشت: «متاسفانه ۱۱هموطن مظلوم کردمان که در شادی یک زندگی جدید، گردهم آمده بودند با انفجار گازکشته، تعدادی نیز مجروح شدند. به عنوان سخنگوی دولت به هموطنان کرد وخانواده‌ آنان تسلیت می‌گویم.»